fluanxol

  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
19 år 9 månader sedan #2247 av
fluanxol skapades av
många som ätit zeldox.. det gjorde jag förut innan jag, helt nyligen, började med fluanxol. någons som ätit/äter det? vad tycker ni om det?
jag är så föbaskat rädd för alla dessa mediciner.. jag mår så illa av dem. men mår väl sämre utan dem... :rolleyes:
Mer
19 år 9 månader sedan #2250 av Abzu
Svar från Abzu i ämnet fluanxol
Nått som jag tycker mig märka här på Viska, är att dom som testat flera olika mediciner är mer skeptiska, det är kanske inte så kontigt iofs.
Själv har jag bara testat två och Haldol funkar bra för mig och jag är glad att jag snabbt hittat en medicin som funkar utan att ge mig en massa biverkningar.
Mer
19 år 9 månader sedan #2254 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet fluanxol
Hej!

Jag har prövat 3 olika antipsykotika Roxiam, Trilafon och Risperdal. Jag tycker att de var likvärdiga, men kanske en liten fördel för Risperdal. Det viktigaste tycker jag är att hitta lägsta effektiva dos dvs en dos där man har effekt men minimalt med biverkningar.

När jag började med Risperdal sov jag mycket längre första veckan, men sedan normaliserades det och sömnen/tröttheten blev normal. En del biverkningar kan vara övergående dvs värst i början.

I genomsnitt har folk här på sajten prövat 4 olika antipsykotika, så det är ganska vanligt med preparatbyten.

Fluanxol tillhör den gamla typen av antipsykotika och har en antidepressiv effekt också. Normalt brukar antipsykotika doseras till kvällen, men Fluanxol ges under dagen för att inte störa sömnen.

Admin
Mer
19 år 9 månader sedan #2259 av scorn
Svar från scorn i ämnet fluanxol
Åt fluanxol för någon vecka sedan men det fick jag inte ty jag blev sämre. Kände mig mer avtrubbad än vanligt. Fluanxol är starkt men jag kände inte av några biverkningar som med andra mediciner jag har ätit. De är ju lite roliga när de är små och gula, gillar dock theralen bättre, knallrosa! ^_^
Mer
19 år 9 månader sedan #2267 av silverseven
Svar från silverseven i ämnet fluanxol
Hej!
Ang. verkan så blev jag piggare av fluanxol än av andra neuroleptika (ej Haldol som funkar bra). Jag hade mindre biverkningar så jag upplevde det som en skonsam medicin. Jag tror jag fick 5mg/dygn.
Tyvärr hjälpte den inte lika bra mot mitt psykiska illamående, där av bytte jag till massa andra innan jag fick haldol som funkar bra.

/S
Mer
19 år 9 månader sedan #2274 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet fluanxol
Vilka doser av Haldol får ni? Förr gav man 15-20 mg/dag ofta, vilket gav biverkningar och depression. Idag ligger doserna för Haldol mycket lägre 2-7,5 mg per dag.

Admin