Propavan

  • Guest
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 3 månader sedan #31422 av Guest
Propavan skapades av Guest
Hej!

Propavan 25 mg till natten har jag fått. Undrar: är detta en medicin som håller sig kvar i kroppen länge eller ger mycket biverkningar?

Vad har ni andra för erfarenheter av Propavan?

Tacksam för svar
  • a
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 3 månader sedan #31424 av a
Svar från a i ämnet Propavan
propavan är en ganska mild sömnmedicin som brukar testas först eftersom den inte är beroendeframkallande. sömntablett och ingen insomningstablett så den ska sitta i hela natten och kan ge lite seghet morgonen efter.. för mig funkade den några veckor sen fick jag tyvärr gå över till starkare grejer :( den enda biverkning jag fick var en enorm muntorrhet speciellt om jag tog 50 mg.
Mer
18 år 3 månader sedan #31429 av Graatass
Svar från Graatass i ämnet Propavan
Min erfarenhet av Propavan är att den fungerar bra i början men sedan mattas av. Att man antingen behöver höja dosen eller gå över till annan medicin.
Vill man fortsätta med Propavan tror jag att man ska göra uppehåll då och då och inte ta någon Propavan. Men då måste man ju emellanåt somna utan Propavanet.
Mer
18 år 3 månader sedan #31432 av Interlude
Svar från Interlude i ämnet Propavan
Jag har gått på propavan i ett år snart. i början var 25 mg jätteeffektivt. Men dagen efter kunde man känna sig handikappad och inte komma upp ur sängen. Kroppen vänjer sig dock. Ett år senare och jag kan fortfarande somna på 25 mg. Men det beror väl mkt på hur man mår. Är man extra orolig och alla jobbiga tankar går i gång kan man behöva lite mer.
Inga biverkningar har jag märkt av direkt, förrutom segheten. Du har fått ett bra läkemedel, tycker jag.
Mer
18 år 3 månader sedan #31438 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Propavan
Jag har använt Propavan varje natt i 8 år och det har fungerat alldeles utmärkt hela tiden. Nackdelen är att det tar upp till en timma innan effekten kommer och man bör inte ta 2 tabletter för det gav en väldig muntorrhet. Jag tyckte inte att jag var trött dagen efter jag tagit Propavan, men när jag slutade med den kände jag mig ändå lite piggare dagtid. Propavan ger effekt i 7-8 timmar, så det är ganska långverkande.