Måste somna, akut!

Mer
10 år 3 månader sedan #634839 av Ready
Svar från Ready i ämnet Måste somna, akut!
Richard,

Hur hade du tänkt att inta akutröret? Skölja ned det med cola?
Mer
10 år 3 månader sedan #634857 av notwoodstock
Svar från notwoodstock i ämnet Måste somna, akut!
Hjääääääälp är min första reaktion på inlägget!

Själv vaknade jag 02:00, och körde lite på nätet. Sömn är överskattat.

/notwoodstock
Mer
10 år 3 månader sedan #634871 av Moderator2
Svar från Moderator2 i ämnet Måste somna, akut!
Man sover när man kan.
Mer
10 år 3 månader sedan #634873 av Saari
Svar från Saari i ämnet Måste somna, akut!
Sättet du tar medicinerna oroar mig. Det känns väldigt "knarkigt", det är inte meningen att man ska göra sådär. Du behöver antagligen inte heller allt det där för att lättare somna. Visst kan man behöva sömnmediciner som ett stöd för att kunna sova, men har man bra sömnhygien så behövs kanske inte så mycket.

Jag brukar lägga mig och räkna mina andetag, samt djupandas. Sedan tänker jag "Åh vad skön kudden är, och täcket är också jätteskönt" och börjar vila. Underskatta inte vilan! Man måste inte somna, men det är viktigt att kunna ligga och vila. Det är åtminstone någonting. Du skulle kunna öva mindfulness för att kunna vila lättare.

Och sist vill jag säga att du riskerar att få andningsdepression med så mycket mediciner i omlopp. Det är riktigt farligt. Jag hoppas att du inte tog alla mediciner.
Mer
10 år 3 månader sedan #634911 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Måste somna, akut!
Det verkar som du har ett slags självskadebeteende, men som inte består att du skär dig, men du gör andra saker som verkar kunna vara skadliga för dig. Möjligen skulle du slippa detta med Clozapine kanske och Clozapine sover man ju bra på. Har du självmordstankar och tankar på döden också?
Mer
10 år 3 månader sedan #634920 av Richard
Svar från Richard i ämnet Måste somna, akut!
Nej då, jag har inget självskadebeteende numera.

Men cocktailen fungerade finfint. Somnade efter en timme, o sov i ca 14 timmar.