Abilify

Mer
18 år 3 månader sedan #31425 av Panda
Abilify skapades av Panda
I förra veckan började jag ta Abilify 15 mg tillsammans med de Fluoxetin 80 mg jag ätit sedan länge. Jag har känt mig väldigt aktiv och fri de senaste dagarna. Är det vanligt att få en så positiv effekt i början av medicinering av Abilify och kommer den då att dämpas? Jag vill veta hur ni andra upplevt detta eftersom jag är så rädd för att hoppas för mycket på den här medicinen. Jag brukar bli så besviken. Ni vet, man tror att man ska få må bra, men så vänder det totalt.

Tack för svar
Mer
18 år 3 månader sedan #31426 av Balder
Svar från Balder i ämnet Abilify
Hej Panda!
Jag har tidigare bara haft Zyprexa, men den medicinen gjorde mig så trött och slapp samt att den gjorde att jag gick upp 15-20 kilo. Därför bad jag att få byta. Läkaren ordinerade mig då 15 mg Abilify. Nu har det gått 4 månader och jag måste säga att din rädsla för bakslag troligtvis är obefogad. För mig har Abilify inneburit en ständig förbättring, jag mår bättre och bättre för varje dag. Har tappat 8 kilo i vikt, är lika pigg och vaken som innan insjuknandet i schizo-affektiv sjukdom. Som du känner jag mig också "aktiv och fri" på ett sätt som jag inte gjort på evigheter!

Så ge Abilify en chans, du är värd det!

Kram :D
Mer
18 år 3 månader sedan #31430 av Panda
Svar från Panda i ämnet Abilify
Tack! åh vad skönt att höra! Det finns hopp ^_^

Vad roligt att det fungerar för dig! Hoppas det blir samma sak för mig!!!
Mer
18 år 3 månader sedan #31437 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Abilify
Det är snart ett år sedan jag började med Abilify... det fungerar mycket bra....

<!-- l --><a class="postlink-local" href=" www.viska.se/phpBB3/viewtopic.php?f=2&am...c.php?f=2&t=1309 [/url]<!-- l -->