Påverkan på vikten?

  • Exocet
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 3 månader sedan #31575 av Exocet
Påverkan på vikten? skapades av Exocet
Hej är det någon som vet ett neuroleptika med mindre påverkan på vikten? Jag har Risperdal Consta nu. Det ska heslt vara i injektionsform.
Mer
18 år 3 månader sedan #31577 av Jeff
Svar från Jeff i ämnet Påverkan på vikten?
Seroquel går man inte upp så mycket i vikt av. Jag har snarare gått ner av Seroquel. Vet ej om den finns i injektionsform.
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 3 månader sedan #31599 av
Svar från i ämnet Påverkan på vikten?
Zeldox är väl den som ger minst viktuppgång.. men jag tror inte den finns i injektionsform tyvärr.. hade den funnits i det så hade jag tagit det så...
  • Ready
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 3 månader sedan #31601 av Ready
Svar från Ready i ämnet Påverkan på vikten?
Fluanxol har inte så stor påverkan på vikten, jag kan dock inte svara på om den finns som injektion.
Mer
18 år 3 månader sedan #31605 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Påverkan på vikten?
Hej! Jag har själv Trilafon sedan 1980 jag är 186 cm lång och väger cirka 93 kg.
Jag hade injektioner fram till i höstas. Du får själv avgöra om den vikt jag har är för mycket, men det är faktiskt en trivselvikt.

Det finns både decanoat (långtidsverkande) 0ch enantat (korttidsverkande).

Nu är då detta ett gammalt neuroleptika men själv gick jag tillbaka till den efter att ha prövat Abilify.

Jag tycker inte man skall ändra på en vinnande rad, så eftersom jag mådde bättre på Trilafon så stannade jag kvar där.

Du kan dock få lite biverkningar utav den, men det fungerar alldeles utmärkt om jag tar akineton till.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
18 år 3 månader sedan #31620 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Påverkan på vikten?
Risperdal Consta är det enda av de nya atypiska antipsykotika, som finns i injektionsform. Det finns ganska många olika gamla antipsykotika i injektionsform och de ger mindre än hälften av viktuppgången, som Risperdal Consta har. Minst viktuppgång av de gamla preparaten verkar Siqualone ha.
Själv skulle jag nog välja Trilafon av de gamla preparaten för jag tycker det verkar som den har mindre biverkningar än de andra.