Påverkan på vikten?

Mer
18 år 3 månader sedan #31622 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Påverkan på vikten?
Admin har rätt! Av Siqualone och Trilafon skulle jag absolut välja Trilafon!

Siqualone har mycket hemska biverkningar! Har haft båda så jag vet.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 3 månader sedan #31623 av
Svar från i ämnet Påverkan på vikten?

Nissegossen skrev: Hej! Jag har själv Trilafon sedan 1980 jag är 186 cm lång och väger cirka 93 kg.
Jag hade injektioner fram till i höstas. Du får själv avgöra om den vikt jag har är för mycket, men det är faktiskt en trivselvikt.

Det finns både decanoat (långtidsverkande) 0ch enantat (korttidsverkande).

Nu är då detta ett gammalt neuroleptika men själv gick jag tillbaka till den efter att ha prövat Abilify.

Jag tycker inte man skall ändra på en vinnande rad, så eftersom jag mådde bättre på Trilafon så stannade jag kvar där.

Du kan dock få lite biverkningar utav den, men det fungerar alldeles utmärkt om jag tar akineton till.

Hur hög dos med Abilify fick du eftersom du fick biverkningar och gick du upp i vikt av den ?
Mer
18 år 3 månader sedan #31636 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Påverkan på vikten?
Gäst! Jag hade varken viktuppgång eller biverkningar. Jag hade normal dos, tror det var 15 mg. Jag emellertid bytte tillbaka, då jag märkte att jag började få en begynnande psykos. Därför avbryt jag testet med Abilify och gick tillbaka till Trilafon injektioner, för jag ville inte bli inlagd..

Jag har inte varit inlagd på 20 år på Trilafon, varför skulle jag nu då chansa på Abilify, när jag vet att det hade förmodligen slutat akut på Hispan?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
18 år 3 månader sedan #31637 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Påverkan på vikten?
Förövrigt angående biverkningar menade ju jag då Trilafon och ínte Abilify. Om du läser orden vad jag faktiskt skrivit så hänsyftar ju meningen inte på Abilify utan Trilafon.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 3 månader sedan #31638 av
Svar från i ämnet Påverkan på vikten?
Okey, jag trodde du hade prövat 30 mg Abilify och undrade hur det var.
Tar själv Abilify.