Trötthet och Clozapine

Mer
4 år 3 månader sedan #1225126 av Modesty
Svar från Modesty i ämnet Trötthet och Clozapine

herring skrev: 250mg har jag och ligger runt 1100 nmol/l. Är deprimerad och gör absolut ingenting om dagarna. Det som jag tidigare tyckte kändes meningsfullt gör det inte längre. Ska prata med läkaren om det här.


Jobbigt med depression. Tar du antidepressiva?
Mer
4 år 3 månader sedan #1225160 av Drummer
Svar från Drummer i ämnet Trötthet och Clozapine
Har aldrig kännt någon trötthet av Clozapine. Den fungearar mot psykosen men ångesten finns kvar.
Mer
4 år 3 månader sedan #1225774 av herring
Svar från herring i ämnet Trötthet och Clozapine

Modesty skrev:

herring skrev: 250mg har jag och ligger runt 1100 nmol/l. Är deprimerad och gör absolut ingenting om dagarna. Det som jag tidigare tyckte kändes meningsfullt gör det inte längre. Ska prata med läkaren om det här.


Jobbigt med depression. Tar du antidepressiva?

Min läkare har föreslagit antidepressiva men jag undviker det så mycket som möjligt. Har 0.5mg risperdal också utöver clozapine.
Mer
4 år 3 månader sedan #1225780 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Trötthet och Clozapine
Har inte Clozapine men är trött nu då jag sover på Quetiapine och har numera utverkat 100 mg tabletter har inga 25 mg längre tog 2 stycken tabletter och blir snart klubbad och sover helst i sängen men kan somna i stolen här

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 3 månader sedan #1225782 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Trötthet och Clozapine
Jag tog medicinen som jag skulle igår och har sovit hela dagen. Mamma ringde o hon var irriterad på mig. Jag hörde telefonen några gånger men orkade inte gå upp och svara. Men jag har inget emot att sova bort mitt liv.
Mer
4 år 3 månader sedan #1225788 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Trötthet och Clozapine
Den sjuka människan behöver sova för sömnen behövs för att då återställa kroppen från sjukdom i detta fallet hjärnan.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum