Inläggning vid medicinbyte?

Mer
18 år 3 månader sedan #31843 av Abzu
Är den nån som vet om det är vanligt att lägga in folk när man ska byta ut en medicin?
Jag kommer att byta ut min tilläggsmedicin haldol, men jag kommer ändå att ha Abilify. Jag vet inte om jag vill bli inlagd under bytet, men kanske är det bäst.


Hälsningar till er alla!
Mer
18 år 3 månader sedan #31860 av Sofie
Svar från Sofie i ämnet Inläggning vid medicinbyte?
Lycka till Abzu med medicinbytet.
Jo jag har hört om fler som måste läggas in för medicinbyte. Tycker det låter som ett klokt förfarande. Hoppas du kommer må bättre sedan.
Ta hand om dig.

/Sofie
Mer
18 år 3 månader sedan #31875 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Inläggning vid medicinbyte?
Jag har bytt antipsykotika tre gånger occh jag har aldrig varit inlagd.
Bytet skedde bara genom att plötsligt gå över till att dosera det nya preparatet. Leponex kan kräva lite försiktighet vid byten och då kan man nog bli inlagd. Annars tror jag nog enbart man blir inlagd vid medicinbyten om man inte mår så bra och alltså att det är måendet, som gör att man egentligen blir inlagd.
Mer
18 år 3 månader sedan #32318 av maya
Svar från maya i ämnet Inläggning vid medicinbyte?
När jag skulle byta medicin till Leponex var jag inlagd ett par veckor för att de skulle kunna dels se att det funkade, dels för att hålla koll på mig rent fysiskt med prover och biverkningar och sånt. Var emot det först men insåg efter ett tag att det var rätt bra eftersom jag mådde pest i början. Det var en trygghet att ha tillgång till läkare o dyl då. Kunde dessutom koncentrera mig på mig eftersom alla andra krav försvann ett tag! Hoppas det går bra för dig!

maya