Bantning och Zeldox

  • Abblie
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
19 år 9 månader sedan #2315 av Abblie
Bantning och Zeldox skapades av Abblie
Hej, det är så att jag tar zeldox, en kapsel på morgonen och två på kvällen. Men jag bantar samtidigt, äter ibland ett mål om dagen. Jag vet att man ska äta ordentligt, men jag börjar gå ner i vikt nu så jag tänkte börja med dietdrycker som ska innehålla dagsbehovet. Hur påverkar det här zeldoxen, vet ngn det? Vet ju att man ska ta den i samband med mat, men jag vill inte äta. Mår också illa typ varje dag.
Mer
19 år 9 månader sedan #2318 av wounded
Svar från wounded i ämnet Bantning och Zeldox
Hej!Åt Zeldox när jag bantade och mitt tips om du vill gå ned i vikt är att äta ofta (ungefär var 2,5-3e timma)men mindre portioner tex.:

0700 frukost:havregrynsgröt med mjölk

0930 mellanmål:ett äpple eller annan frukt /grönsak.Lägg till en proteindrink (kassien protein tex:eiselt protec+)om du känner att det inte räcker med grönsak/frukt

1200 lunch: som vanlig lunch fast inte lika stor portion

1430 mellanmål: likadant som 0930

1700 middag:som vanlig middag fast mindre portion

Efter middagen försöker du att inte äta så mycket men frukt och grönt går bra...

Morgon promenader innan frukost är också bra ,gå mer än 40 minuter (läste i ett forum att det var minimum)så får du igång fettförbränningen riktigt.

Sedan finns det något som heter glykemiskt index som kan vara bra att kolla (finns listor om du söker på internet)
Ju lägre GI desto bättre...

Detta har jag testat själv efter att ha ätit risperdal och gått upp ca 30kilo
Jag gick ned näst allt med denna metod. :D
Hur zeldoxen påverkas vet jag inte men för mig känns det positivt att motionera.
Mer
19 år 9 månader sedan #2339 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Bantning och Zeldox
Hej!

Jag tyckte att wounded hade väldigt vettiga synpunkter på bantning. Jag tror också många kliniker kan erbjuda dietisthjälp om man har behov av det. Alla sjukhus brukar ha dietister nu för tiden.

Upptaget av Zeldox halveras om man tar det på tom mage dvs det är som att ta halva dosen. Vad är tom mage? Jo det är om man tar medicinen 1 timme före eller 2 timmar efter måltid. t.ex. frukosten är kl 9 och om man tar Zeldoxen kl 7.45 så är det tom mage, men inte kl 8.05 eller 10.56. Om du bantar kan du t.ex. ta en sallad och näringsdryck, när det är dags för Zeldoxen.

Admin