Hjälper medicinerna?

Mer
18 år 3 månader sedan #32293 av NotConscious
Jag ska troligtvis börja ta mediciner snart, antidepressiva, men jag funderar än på om det är det rätta beslutet. Det kan ju trots allt bli värre, alla reagerar så olika på mediciner. Vad tycker ni om de mediciner ni tar? Har de hjälpt eller har det blivit sämre? Vilka biverkningar ger de?
Tacksam för svar...


[i:3dt8a9a6]/ Amalia.[/i:3dt8a9a6]
Mer
18 år 3 månader sedan #32300 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Hjälper medicinerna?
Jag har använt antidepressiva några gånger och det har varit Cipramil eller Citalopram, som det numera oftast kallas. Jag har varit rätt nöjd med Cipramilet, som snabbt hade en lugnande effekt och minskade tvångstankar. Jag sov också bättre. Efter ett par veckor minskade depressionen. Enda biverkan jag noterade var lätt illamående. Kan utan tvekan rekommendera det för dig.
  • Mhortz
  • Besökare
  • Besökare
18 år 3 månader sedan #32308 av Mhortz
Svar från Mhortz i ämnet Hjälper medicinerna?
Den enda biverkan jag har märkt från min antidep medicin "remeron" är trötthet. Annars e den bra, märkte bättring på ett par vecker, jag blev lugnare och deppresionen släppte dödsgreppet kring min hals.
  • Besökare
  • Besökare
18 år 3 månader sedan #32309 av
Svar från i ämnet Hjälper medicinerna?
Remeron ska egentligen inte ges till de med schizofreni då de kan förvärra sjukdomen och ge psykoser.
  • Mhortz
  • Besökare
  • Besökare
18 år 3 månader sedan #32310 av Mhortz
Svar från Mhortz i ämnet Hjälper medicinerna?

Gäst skrev: Remeron ska egentligen inte ges till de med schizofreni då de kan förvärra sjukdomen och ge psykoser.


hmmm, e det någon skillnad på remeron och mirtazepin eller hur det stavas, för dom bytte ut det förut, men jag trode det vara samma verksamma ämne i?
  • Besökare
  • Besökare
18 år 3 månader sedan #32311 av
Svar från i ämnet Hjälper medicinerna?
Jag vet inte, det är många antidepressiva som inte passar för schizofrena.
Det bästa är att fråga sin doktor, när man även behöver antidepessiv medicin.