mer medicin

Mer
18 år 3 månader sedan #32411 av AmandaS
mer medicin skapades av AmandaS
Idag var jag hos min läkare, just nu mår jag väldigt dåligt, jag är deprimerad (mest för att jag inte har något jobb att gå till, vägrar gå tillbaka till mitt gamla) och känner mig väldigt skör, det känns som jag ska gå sönder för minsta lilla. Min läkare tyckte (som de ofta verkar tycka) att ytterligare en medicin borde göra susen. Vips så satt jag där med en gul lapp som det stod Abilify på. Så nu ska jag äte både Abilify, Haldol och Citolapram. Jag känner mig som en kemisk fabrik, jag tror inte det är bra att bara käka massa piller när det jag mest behöver är en sysselsättning och ett socialt sammanhang. Vad tror ni alla kloka människor här på Viska? Kan man skita i att äta Abilify även om doktorn har skrivit ut det? Jag vill ju bara ha tillbaka mitt gamla liv!!!!!
/amanda s
  • Besökare
  • Besökare
18 år 3 månader sedan #32412 av
Svar från i ämnet mer medicin
Pröva Abilify i några veckor, det kan få dig att själv finna sysselsättning utan hjälp.
Mer
18 år 3 månader sedan #32413 av Abzu
Svar från Abzu i ämnet mer medicin
Abilify är inte nån super-medicin som visp kommer att göra så att man känner sig stark och orkar mer.
Det är nått man måste jobba fram, gärna i någon form av terapi.
  • Besökare
  • Besökare
18 år 3 månader sedan #32414 av
Svar från i ämnet mer medicin
Man får oftast ökad ångest av Abilify och blir ofta uppjagad. Tycker att det var en skit medicin när jag hade den.
Mer
18 år 3 månader sedan #32422 av Fredrik
Svar från Fredrik i ämnet mer medicin
Jag tycker du skall ge medicinen en chans. Jag kan bara gå till mig själv och se vad medicinen betyder för mig. Utan medicinen blir mitt liv bara ett stort problem. Med medicinen försvinner alla mina problem och jag kan leva ett mer vanligt liv.
Mer
18 år 3 månader sedan #32423 av Sofie
Svar från Sofie i ämnet mer medicin
Amanda S,

Gör som du själv känner. Tala om för läkaren att du inte vill äta någon mer medicin. Håller med om att terapi i någon form kan hjälpa, men det är ett långsiktigt projekt, som tar tid och pengar, men det är värt det, det är en investering.

En fråga bara - Varför vill du inte gå tillbaka till ditt gamla jobb? Om det finns möjlighet att återvända så kanske det ändå är bättre att gå dit än att vara helt sysslolös. Vet hur det känns när ingen förstår och man förväntas vara som alla andra. Tror att det kan vara bra att prata om det då , kanske bara nämna att typ -- Jag är trött för jag äter medicin, jag orkar mindre, kan ni ta hänsyn till det? Om det inte funkar kanske man kan ordna en omplacering. Bara en tanke...

/Sofie