Theralen snart slut?

Mer
9 år 11 månader sedan #664515 av Richard
Läste i nyhetsbrevet att Theralen-droppar kommer att vara restnoterade ett tag framöver;
www.viska.se/index.php?option=co ... :lakemedel

Hur länge? Får de på apoteket byta ut det mot tabletter? Tror inte det. Jag tar hög dos varje kväll (120 mg), det blir ju 24 tabletter! Eller ska man hålla på o krångla med det där licensgrejen? De var ju faktiskt slut på apoteket i onsdags när jag skulle hämta ut det (o det har det aldrig varit innan), men det fanns på ett annat apotek. Nu har jag iaf. till 2 veckor framöver.
Mer
9 år 11 månader sedan #664540 av Sanna85
Svar från Sanna85 i ämnet Theralen snart slut?
Jag är också orolig för det för jag tar också Theralen, men jag antar att man får köra med tabletter under den tiden istället. Läkaren får skriva ut tabletter istället. Jag förstår dock inte hur du kan få det till att du i så fall skulle få ta 24 tabletter. En ml motsvarar väl två tabletter? Så jag som tar 1,5 ml kommer få ta tre tabletter.
Mer
9 år 11 månader sedan #664541 av Richard
Svar från Richard i ämnet Theralen snart slut?
Nä, en tablett är på 5 mg, 1 ml är på 40 mg, dvs. 8 tabletter. Så du kommer att behöva 12 tabletter. Sen finns det ju de där, om det är kapslar eller vad det är på typ 20 mg. De har jag dock aldrig stött på.
Mer
9 år 11 månader sedan #664632 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Theralen snart slut?
Produktionen skall återupptas i juni har jag läst, så det blir ganska kortvarigt max en månad. Jag skulle försöka skaffa förråd för en månad genom att kolla vilka apotek i närheten som har det i lager.

www.sverigesapoteksforening.se/hitta-lakemedel/
Mer
9 år 10 månader sedan #665183 av Richard
Svar från Richard i ämnet Theralen snart slut?
Nu har jag hamstrat Theralen. Kollat på alla apotek i Ängelholm o har fått ut 2 flaskor, sen la de undan en till mig som jag kan hämta om en vecka.
Mer
9 år 10 månader sedan #665209 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Theralen snart slut?
Bra strategi. Du klarar dig nog tills preparatet återkommer.