Kyla

Mer
18 år 3 månader sedan #32733 av Geta
Kyla skapades av Geta
Nu har jag tagit 2 mg Risperdal under en längre
tid. Har stått på 1 mg förut.
Nu känner jag mig så trött och allt känns kallt och
det mesta ointressant.
Risperdalen tyckte jag var ett lyft när jag fick den.
Men är det så att man blir mer och mer förslöad ju
längre man har den.
Det är på tal om att jag ska få byta medicin till kanske
Abilify. Klarar inte att vara så här avtrubbad längre.
Mer
18 år 3 månader sedan #32736 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Kyla
Den höjda dosen kanske ger mer känsloavstängning... hoppas att du kan hitta en dos eller en medicin som fungerar bra utan att ge biverkningar...
Mer
18 år 3 månader sedan #32743 av Anki
Svar från Anki i ämnet Kyla
Känner igen mig i dig. Jag är avtrubbad av Risperdal. Just därför har jag börjat med Abilify som komplement. Får se om det lyckas. Håller med dig, det är hemskt att vara avtrubbad.
Mer
18 år 3 månader sedan #32753 av Sofie
Svar från Sofie i ämnet Kyla
Tänker...
När man känner sig avtrubbad av medicinen, går det att göra något aktivt för att motverka avtrubbningen? Som att lyssna på musik eller dansa eller röra sig för att få ut känslorna i kroppen eller... jag vet inte. Ta fram känslorna som finns där trots allt under ett lager av medicin?? Kanske utsätta sig för någon läsning av känsliga ämnen som t ex de egna dagböckerna eller så?

Är jag ute och cyklar?

/Sofie
Mer
18 år 3 månader sedan #32758 av Anki
Svar från Anki i ämnet Kyla
Sofie,

För min del försöker jag göra saker, promenera, laga mat och läsa men finner ingen glädje i det som förr. Man gör sakerna ändå men det är ju så tråkigt och grått utan känslor....
Mer
18 år 3 månader sedan #32774 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Kyla
Jag tar också 2 mg Risperdal och tidigare använde jag 1 mg. Jag har inte alls märkt någon egentlig avtrubbning, men kanske ändå är mitt intresse för saker och ting lite mindre än tidigare. Det stör dock ej mig alls. Jag sover dock mycket bättre med 2 mg Risperdal, vilket är fördelaktigt för mig. Hoppas att du kommer att må bättre med Abilify.