risperdal mot mardrömmar.

Mer
18 år 2 månader sedan #33575 av frost
Hej,

Jag har diagnosen ptsd (kronisk) och har mardrömmar så gott som varje natt. Nu har jag fått risperdal mot drömmarna.

Nu undrar jag om de finns någon annan som har tagit risperdal av samma anledning som kan berätta lite om hur de har upplevts, om biverkningar och om de funkar osov...


frost.
Mer
18 år 2 månader sedan #33582 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet risperdal mot mardrömmar.
Välkommen till sajten!

Jag har använt Risperdal mot psykos ett par år och det fungerar bra. Första veckan sov jag betydligt längre än normalt, men sedan normaliserades sömntiden. Jag sover bättre med Risperdal helt klart och behöver inte längre använda sömnmedel. Ångest och depression minskade ganska mycket med Risperdal, som jag tycker är ganska bra. Risperdal tillhör nog de mest använda antipsykotika i Sverige och många får det. Vilken dos av Risperdal har du fått? Jag har använt 1 eller 2 mg per dag.
Mer
18 år 2 månader sedan #33633 av frost
Svar från frost i ämnet risperdal mot mardrömmar.
Tack för välkomnandet!

Jag har bara ätit risperdal 1mg i fem dagar och det enda jag märker är att jag blir trött och hungrig.

efter hur lång tid kan man börja vänta en god effekt?
  • Besökare
  • Besökare
18 år 2 månader sedan #33635 av
Svar från i ämnet risperdal mot mardrömmar.
är det drömmarna som är ditt stora problem?
Har du provat stil noct?

(inte så att du inte skulle kunna somna, men perosnligen får jag minskad drömproblematik av dem)
  • Crille
  • Besökare
  • Besökare
18 år 2 månader sedan #33647 av Crille
Svar från Crille i ämnet Stil noct
Jag slutade med Risperdal. Jag fick huvudvärk av dem.

Nu är jag igång och exprimenterar på egen hand och skiter i vad läkaren säger.

Jag rekomenderar Stilnoct

Kanonbra!

Får man bara sova lite så mår man mycket bättre!
Mer
18 år 2 månader sedan #33649 av frost
Svar från frost i ämnet risperdal mot mardrömmar.
Jag har haft mardrömmar varje natt i över 12 år. Så på ett sätt är väl mardrömmarna det stora problemet just nu. Äter zoloft och theralen mm i övrigt så jag håller mig över ytan.

jag började sno stesolid och andra benzpreparat innan jag var 10 och har haft problem med opiater och alkohol så benzpreparat kan jag ju glömma att få utskrivet. Är hänvisad till propavan i kombination med risperdal.