Är Abilify bra?

  • Cold_Soul
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 6 månader sedan #50730 av Cold_Soul
Svar från Cold_Soul i ämnet Är Abilify bra?
Jag har provat både Risperdal och Abilify, och Abilify var avsevärt bättre för mig i allafall. Risperdal gjorde att jag gick upp i vikt och blev stel. Abilify gjorde mig piggare och tog bort tröttheten som jag levat med i flera års tid. Jag har väl mest så kallade negativa symptom i min sjukdom.
Mer
17 år 6 månader sedan #50733 av klovis
Svar från klovis i ämnet Är Abilify bra?
Jag mådde verkligen jättedåligt psykiskt när jag åt abilify. Diskuterade det med de på psykoskliniken och de sa att man brukade göra det om man egentligen är frisk! Vilket känns hoppfullt, men samtidigt som att jag blivit mentalt misshandlad eftersom jag blivit behandlad enligt fel diagnos.

Det behöver dock inte vara kopplat, men jag mår verkligen jättemycket bättre utan abilify nu och har inga vanföreställningar och paranoia efter snart tre veckor.
Mer
17 år 6 månader sedan #50821 av tryskey
Svar från tryskey i ämnet Är Abilify bra?
jag åt Abilify ett tag, innan vi kom på att jag inte alls var psykotisk. Gick inte upp i vikt, men jag mådde dåligt och kräktes en del av den första veckan. Märkte sedan inte av den så mycket över huvud taget, faktiskt.
  • Ready
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 6 månader sedan #50824 av Ready
Svar från Ready i ämnet Är Abilify bra?
Jag har haft Abilify och jag mådde inte bra på den, fick problem med sömnen samt att jag fick för mycket känslor. Jag kände mig allmänt konstig och det verkade som att jag gick djupare in i min psykos när jag fick den. Jag gick dock bara en vecka på den.
Mer
17 år 6 månader sedan #50835 av Vargen
Svar från Vargen i ämnet Är Abilify bra?
Abilify är den bästa medicinen jag provat om du ser biverkningssätt på saken, dock en av dom medicinerna som haft sämst effekt på mig. Bäst effekt har definitivt Leponex haft, därefter kommer Zyprexa och Cisordinol. Dessa är dock mediciner med otrevliga biverkningar.

Nu är jag dock helt utan medicin tills vidare.börjar jag må sämre och vill slippa problemen eller blir hotad med tvångsvård ska jag börja med Zeldox.
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 6 månader sedan #50843 av
Svar från i ämnet Är Abilify bra?
För mig fungerade inte Abilify. Jag blev totalparanoid!! Men jag har åandra sidan aldrig haft några negativa symptom heller, bara positiva..kanske passar inte Abilify så bra då??