vad är nozinan

Mer
18 år 1 månad sedan #34413 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet vad är nozinan
Min erfarenhet är att Nozinan är som Undrande beskriver.

Tar jag en sådan, de finns i tablettform i 25 mg och 100 mg så om du tar den starkare dosen klockan sex på kvällen är du knappast människa förrän klockan två dagen efter.

Hade på 70-talet en burk hemma på 1000 st av den starkare sorten.

Därför att min läkare tyckte att man skall ta till rejält när man sdkriver ut dem.

där var då vid den tidpunkten en ung grabb, de sade han om att han hade 2000 mg om dan.

Sist jag såg honom var han alldeles gul i ansiktet. De sade om honom att den dosen fick honom att lugna ned sig lite.

Tror inte han lever idag.

pojken hade inte på vuxen psykatrisk klinik att göra över huvudtaget.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
18 år 1 månad sedan #34432 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet vad är nozinan
Jag fick Nozinan en gång när jag var rejält uppvarvad och vanliga sömnmedel hade ingen effekt på sömnen. Jag sov väldigt bra på Nozinan, men var kanske lite dämpad dagen efter. Jag har hört talas om att Nozinan används som sömnmedel vid manier.
Mer
18 år 1 månad sedan #34553 av maya
Svar från maya i ämnet vad är nozinan
När jag varit mycket manisk har de proppat mig full med Nozinan. När jag mår bättre tar jag vid behov mot ångest, när jag börjar skruva upp mig samt ibland bara för att få "försvinna" bort ett tag den kemiska vägen. Jag märker inte av det särskilt mycket dagen efter. Funkar för mig!
  • lotta
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 1 månad sedan #34564 av lotta
Svar från lotta i ämnet vad är nozinan
Tack allihopa. Det kanske är en perfekt medicin för mitt uppskruvade tillstånd
  • One
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 1 månad sedan #34664 av One
Svar från One i ämnet vad är nozinan
För länge sedan, då jag hade klippkort på psyket, gav man mig Nozinan 4x25 mg mot ångest och för att jag skulle stanna kvar på avd. Nog stannade jag kvar alltid! Var inte kontaktbar, totalt avskärmad från allt och alla, snacka om glasbubbla. Men ångesten; den hade jag kvar, men oförmögen att göra ngt åt den eftersom jag inte orkade ut och gå eller delta i ngn form av samtal.
Kände en kille som dog av kombinationen Nozinan och alkohol. En helvetesmedicin.