Sluta tvärt med Risperdal

Mer
8 år 11 månader sedan #745338 av LonleyMedusa
Jag har snart gått upp 15 kilo sedan jag började med Risperdal för ett år sedan och har nu bestämt att jag inte ska gå upp ett gram till. Jag har fan blivit smällfet på knappt ett år och står inte ut att se mig själv i spegeln. Gissar att det främst är medicinen som är boven och har bestämt att trappa ner alternativt sluta tvärt med den.

Och ja jag har testat olika dieter som LCHF, Gi och räkna kalorier men det biter inte på mig pga den förbaskade medicinen.

Vad händer om man slutar tvärt med Risperdal? Antar att man får s.k. utsättningssymptom eller vad det kallas? Vad innebär det? Har tagit upp detta med min läkare otaligt många gånger men det känns som han inte lyssnar. Som vanligt! Ingen lyssnar.

Någon med erfarenheter av detta?
Mer
8 år 11 månader sedan #745341 av Geta
Svar från Geta i ämnet Sluta tvärt med Risperdal
Har ej erfarenhet av det, men det blir nog som när man slutar med annan antipsykotika. Det kan gå
bra flera månader. Sedan kommer psykosen tillbaka som ett brev på posten.
Mer
8 år 11 månader sedan #745480 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Sluta tvärt med Risperdal
Be att få byta till Abilify istället som saknar viktuppgång eller Solian, som har bättre effekt än Abilify och ungefär samma effekt på vikten. Skall man sluta bör nedtrappning av dosen ske under minst 2 veckor, men rekommenderas ej för 90-97 % får psykos efter en tid.
  • cholowiz13
  • Besökare
  • Besökare
8 år 11 månader sedan #745523 av cholowiz13
Svar från cholowiz13 i ämnet Sluta tvärt med Risperdal
Kan inte medicinen Risperdal ge en man gynekomasti?
Mer
8 år 11 månader sedan #745524 av Geta
Svar från Geta i ämnet Sluta tvärt med Risperdal
Du menar att de får bröst?
  • cholowiz13
  • Besökare
  • Besökare
8 år 11 månader sedan #745527 av cholowiz13
Svar från cholowiz13 i ämnet Sluta tvärt med Risperdal
Japp.