zyprexa och seroxat..?

Mer
18 år 1 månad sedan #35156 av bonnie
hej tänkte höra mig för lite.. jag har precis börjat med zyprexa och seroxat... undrar om någon vet när de börjar typ verka? jag har ätit zyprexa bara i en vecka.. så jag har inte så stora förhoppningar.. men jag hör fotsteg.. hör att någon är inne på toaletten.. men.. ser ingen när jag går och tittar.. så det är väl hjärnan som spökar... jobbit som fan, för jag känner mig så rädd...

kanske blir det värre i början? vet inte alls..

usch.. tycker att jag hör telefonen ringa ockå emellanåt.. men inga missade samtal..

jag har busspar också insatta och de brukar lugna mig mycket når sånt här händer.. men dom är slut.. as jobbigt.. förlåt språket...

kanske kan det vara att jag är utan zoloften också... för jag har precis trappat ur dem och jag hade en dos på 150.. och har bara börjat men 20 mg seroxat.. fast sen vet jag ju inte vad som är normaldos, vare sig på zyprexa eller seroxat...

någon som vet här kanske??

*andas*

bonniewsclyde
  • Besökare
  • Besökare
18 år 1 månad sedan #35158 av
Svar från i ämnet zyprexa och seroxat..?
Medicin dosen beror på din problematik.
Min mamma har haft Seroxat under 7 år och det har hjälpt henne endel hon hade 20mg.
Med Seroxaten ska du vara uppmärksam på om du får förändrat tankemönster tex får självmordstankar, självskadetankar osv.
Jag har själv haft Zyprexa och då hade jag 30mg och när du har Zyprexa så undvik sötsaker och mat med mycket fett eftersom att 30% av de som har Zyprexa går upp i vikt.
Mer
18 år 1 månad sedan #35160 av Jeff
Svar från Jeff i ämnet zyprexa och seroxat..?
Hej!

Jag antar att Zyprexa och Seroxat kan ge ganska mycket viktökning, så tänk på vad du stoppar i dig.
Effekt av antipsykotika kommer riktigt efter tidigast 2 veckor-5 veckor.

Normaldos på Zyprexa är 10 mg och Seroxat är mellan 20-40mg.

Rösthallucinationerna bör på sikt kunna dämpas av Zyprexan men håll ut och ha tålamod.

Bra att Busparen har en lugnande effekt. Be att snarast få mer.