Tar snart bara Abilify endast.

Mer
8 år 7 månader sedan #771791 av Schism
Tjenare det var ett tag sedan jag skrev här, går i terapi, jobbar (50%) och tränar (100% lol) :tummenupp

Jag och min terapeut gör framsteg i terapin och jobbet går bra, jag har lust och vilja att börja jobba 75%-100% känner jag för jag saknar att äga en bil.

Angående min medicin: står nu på 4 mg trilafon och har nästa trappat ut den från 16 mg och har inga psykotiska känningar och funkar adekvat socialt etc. Sen 20 mg Abilify Läkaren säger att målet är att endast stå på abilify. Andra mediciner jag har är cipralex mianserin, zopiklon och stesolid, den sistnämnda tar jag väldigt sällan eftersom jag knappt har ångest.

Jag undrar om abilify som standalone medicin är ett bra skydd för schizofreni som antipsykotikum, jag är så inte orolig menar mest att om det kan vara så att jag kan tacka terapin för detta. Det är väl inte så vanligt att endast stå på abilify för en som har schizofreni.

Menar abilify reglerar väl dopamin och serotonin till en väldigt liten grad men dämpar inte bort dopamin och omtöcknar inte bort ens dopamin-receptorer helt eller är jag ute och cyklar?
Mer
8 år 7 månader sedan #771813 av Admin1
Abilify borde räcka för dig. Man brukar inte få starkare effekt, när man lägger till ett preparat till. Räcker inte Abilify rekommenderar jag Solian, som har samma lilla viktökning, som Abilify, men kanske 20 % starkare effekt.