Rastlös?

Mer
8 år 6 månader sedan #773774 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Rastlös?
Det är klart att Viljas problem var orsakad av Haldolen och inte något annat. men rastlösheten kommer oftast ganska direkt, men det finns en form som kommer lite senare också. Det gäller att försöka snabbt bli kvitt rastlösheten, så den inte blir kronisk. Man har 3 månader på sig.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 1 månad sedan #1325121 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Rastlös?
Jag sitter och skakar på benen hela tiden. När jag blir uppslukad av TV-spelet vet jag inte om jag gör det. Som tur är har jag sladdlös telefon, så jag kan gå runt och prata. Måste googla på "restless legs" och se vad det är. Jag behöver benso mot rastlöshet. Först kommer rastlöshet, sedan oro och efter det ångest.
Mer
3 år 1 månad sedan #1325124 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Rastlös?
Jag har restless legs. På tal om det har jag inte haft det på länge. Det är annars rätt störigt.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 1 månad sedan #1325126 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Rastlös?
"Willis-Ekbom Disease, WED, innebär att det känns som om det pirrar eller kryper i benen när du sitter stilla en längre tid, eller på natten när du ligger i sängen och ska sova."

Jag har inte restless legs, för det kryper inte i mina ben. Jag skakar på dem ändå.
Mer
3 år 1 månad sedan #1325130 av Geta
Svar från Geta i ämnet Rastlös?
Det är biverkningen parkinsonism. Då skakar man.
Mer
3 år 1 månad sedan #1325131 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Rastlös?
Jag har det när jag ska sova. Det kryper på ett kittligt sätt. Stör ut hela ens existens för stunden. Sen brukar jag somna. Som små myror som kryper i blodådrorna. Känns det som. Pirrar och sticks. Omöjligt att vara still. Klart störningsmoment. Undrar vad det beror på. Nu har det varit borta länge så jag undrar vad jag ska göra för att hålla det borta. Om det kommer tillbaka. Så jag slipper det. Jag vill inte ta nån medicin mot det.