Seroquel

  • lotta
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 1 månad sedan #36165 av lotta
Seroquel skapades av lotta
Nu är jag nyfiken på seroquel som visat sig ha effekt även vid bipolär sjukdom.

Ni som tar den, vad har den haft för positiv inverkan på era symptom.

Jag har ju numer tvångstankar, känner mig lite paranoid och växlar lätt mellan mani och depression.

Berätta please !!!!!!!!!!!!
Mer
18 år 1 månad sedan #36167 av Jeff
Svar från Jeff i ämnet Seroquel
Lotta

Seroquel har jag 200 mg som jag tar på kvällen. Den ger en sövande och lugnande effekt som kommer inom en dryg timme, iallafall för mig. Jag får problem med snabb hjärtrytm den första timman men det är övergående. Den sägs hjälpa mot mani och den hjälper mig väldigt bra mot det :lol: . Skämt åsido, det är värt att testa den Lotta. Man får inte sängt sexlust av den och det är nog bra för oss :) . Mot tvångstankar hjälper den nog inte många utan då får man nog gå på antidepressiva medel som Zoloft, Cipramil eller Fontex. Man får prova sig fram och mot tvångstankar dröjer det länge innan effekten kommer. Det kan ta upp till 3-4 månader säger min läkare. Att du växlar så mycket i ditt stämningsläge kan vara affektivt. Tänk på när du har tvångstankar att du måste skilja mellan tvångssyndromet och jaget. Nämligen två helt olika saker. Seroquel hjälper mot psykotisk paranoia också. Hoppas att det kommer ordna upp sig.
  • lotta
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 1 månad sedan #36169 av lotta
Svar från lotta i ämnet Seroquel
Jag gillar när du säger att man skall skilja på tvångstankarna och jaget. Jag har anammat det och det funkar i bland ganska bra.

Ja, vi har det tufft emellanåt men vad det gäller sexlusten så är jag inte ett dugg orolig om den försvinner, det är lugnare och skönare utan kärlek och känslor *ler* Ibland tänker jag att jag borde träffa en likasinnad men...................hjälp, hur skulle det gå !!

Tar du ssri preparat också ??
  • lotta
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 1 månad sedan #36170 av lotta
Svar från lotta i ämnet Seroquel
vad menas med affektiv ?? Gud vad jag vet lite hmmmm.........
Mer
18 år 1 månad sedan #36180 av Jeff
Svar från Jeff i ämnet Seroquel
Affektivt är när man svänger snabbt i sitt stämningsläge och många är väldigt påverkbara eller avledbara. Schizoaffektiv störning är mildare än Schizofreni sägs det. Men det är ändå ett brinnande helvete.