Onödig behandling?

  • Exocet
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 1 månad sedan #36168 av Exocet
Onödig behandling? skapades av Exocet
Jag tycker det är lite konstigt det här med att jag måste ta medicin.
Antagligen, som jag skrivit i s många andra trådar, så är det väl bara asperger jag har. Och kanske också schizotyp störning.
Men att jag skulle varit psykotisk, nej jag tror inte riktigt det.
Jag [i:3vzyk8jr]har[/i:3vzyk8jr] mått dåligt, och jag har haft ångest, men det beror nog på de två förstnämnda diagnoserna, inte på någon psykos. Det är vad jag tror i alla fall. Jag är väl bara en känslig kille som har lätt för att ta åt mig av saker.
Är det inte onödigt att jag ska ta en massa mediciner då?
Det kanske finns någon annan behandlingsform som är bättre?
Det jag har problem med är väl antagligen i konatkten med andra männsikor.
  • lotta
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 1 månad sedan #36171 av lotta
Svar från lotta i ämnet Onödig behandling?
Det är märkligt det här med kontakten med andra människor.

Jag är väldigt utåtriktad, glad och charmig. Av den anledningen så har jag lätt för att lära känna folk och jag vet att många män finner mig spännande. Meeeeeeen ,det går ju inte att dölja sitt andra jag och då det kommer fram så förlorar männen sitt intresse och omgivningen börjar tissla och tassla.

Jag tycker att du Fredrik, verkar vara charmig,spontan och full av humor och självinsikt. Av den anledningen så tror jag också att du har blivit så positivt bemött i vården. Det säger du ju själv att du har blivit.

Kämpa på !!
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 1 månad sedan #36177 av
Svar från i ämnet Onödig behandling?
Ja, det verkar som du skulle ring polisen och anmält trakasseri och inte hamnat på slutan vårdavdelning.

Om jag hade varit du hade jag planerat för att ge tillbaka. De ska ha räkor i gardinstängerna!

Psykoser är ju ett komplicerat ämne, om du utsätts för "ett elakt skämt" och sen får höra at du bara inbillar dig att du sett det du set, klart du tvivlar på dig själv och upplevs psykostisk både inåt och utåt.

Tänk inte på diagnoser, utan på vilka symtom du har, hur de utlösts och förhindra framtida plåga.
Jag struntade i att betala hyran nu denna månad, går på måndag för jag var tvungen att gå på banken o stå i kö annars, men det går nog bra.

Du behöver ingen behandling utan bara bygga upp dig själv igen. Och du måste tänka, använda skallen, annars saggar den igen.