Neuroleptika med få biverkningar???

Mer
8 år 3 månader sedan #800157 av Nissegossen

sodergardfia skrev: Tack för kunnigt tips Nisse! Ska föreslå trilafon för läkaren.

En fråga dock! Går trilafon ihop med lamictal? Ska nämligen eventuellt få lamictal mot humörsvängningarna!

Vet ej men du kan själv se om de passar ihop. Denna länk går till Janusinfo och deras program SFINX interaktionstjänst.
Där kan du se hur olika substanser interagerar med varandra. Dock måste du registrera dig, men jag tror att det är gratis.
www.janusinfo.se/Beslutsstod/Int ... ner-Sfinx/

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
8 år 3 månader sedan #800159 av Cosmos
Varför har du inte bara Abilify? På vilket sätt hjälper Zyprexan mer? Och om Abilify har en sådan begränsad effekt kan du ju skippa den. Att ha fler än en neuroleptika är inte så bra. Det dimmar medvetandet för mycket.

Det är väldigt individuellt hur man reagerar viktmässigt på olika SSRI. Men går du upp av Cipralex går du nog upp av de andra också. Själv har jag Seroxat, den har jag eventuellt gått upp av. Men samtidigt som jag började med den fick jag Absenor (valproat) som också kan innebära viktuppgång. Så jag har definitivt gått upp av någon av dem eller båda. Men båda är utmärkta mediciner. Seroxat är överlägsen alla andra SSRI.

Lamictal är precis som Absenor anti-epileptiskt. Men idag använder man dem båda mot bipolaritet. Får man bara Lamictal är det p g a att man tenderar att vara depressiv snarare än manisk.
Mer
8 år 3 månader sedan #800160 av zoegas
Jag har inga biverkningar från trilafon. Men zyprexa fungerar bättre.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
8 år 3 månader sedan #800174 av sodergardfia
De verkar vilja ha mig på två neuroleptika för säkerhets skull. Men abilify tycker jag knappt verkar så den kan de ju ta bort.

Jag är mest åt det depressiva hållet. Så lamictal blir nog aktuellt hoppas jag. Dessa humörsvängar kommer kanske att döda mig annars.
Ssri har i princip ingen effekt alls på mig. Men läkaren frågar aldrig hur cipralexen funkar och jag har tänkt att jag kanske blir sämre utan den. Men nu har jag bestämt mig: DEN SKA BORT!! Helst zyprexan också.
Mer
8 år 3 månader sedan #800175 av Geta
När jag slutade med Cipralex var det jobbigt en tid.
Mer
8 år 3 månader sedan #800176 av sodergardfia
Har testat zeldox men den hade ingen vidare effekt. Dessutom gav den mig skakningar. Parkinsonism eller vad det kallad.

Zyprexa är den bästa neuroleptika jag testat. Synd bara att jag går upp i vikt av den.