antidepresiva och neuroleptika

  • Gäst 2
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 3 veckor sedan #36697 av Gäst 2
antidepresiva och neuroleptika skapades av Gäst 2
Hej
Undrar om det finns några som tar antidepresiva och neuroleptika samtidigt och känner fördelarna när det gäller depression och ångst.
  • vnv
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 3 veckor sedan #36705 av vnv
Svar från vnv i ämnet antidepresiva och neuroleptika
Japp. Äter Remeron och Risperdal samtidigt. Tycker det fungerar bra.
Mår bra av den kombinationen...
Depressionen har avklingat och ångesten är hanterbar.

mvh
vnv
Mer
18 år 3 veckor sedan #36707 av Admin1
Jag tog tidigare Trilafon och Cipramil. Jag fick snabb effekt mot ångest och tvångstankar, medan depressionen tog ett par veckor innan den började minska. Min sociala fobi minskade också. Jag tror att ganska många här får antidepressiva och antipsykotika, men nyare antipsykotika t.ex. Risperdal, Zyprexa har oftast effekt också på depression och ångest.
Mer
18 år 3 veckor sedan #36712 av AmandaS
Jag äter både antidepressivt (citalopram) och neuroleptika (abilify och haldol) samtidigt och tycker att det fungerar bra. Neuroleptikan tar bort hallucinationerna och paranoian och de antidepressiva tar bort deppigheten och lite av ångesten. Jag är nöjd med det resultatet som medicinerna ger men jag önskar naturligtvis att jag kunde leva ett normalt liv utan piller.
Mer
18 år 3 veckor sedan #36726 av Aspergergirl
Jag äter Zyprexa och Efexor och det fungerar bra för mig. Min paranoia har försvunnit helt och jag sover mycket bättre sedan jag började med 10 mg Zyprexa. Efexorn fick jag tidigare 150 mg av men har nu sänkt dosen till 75mg eftersom jag samtidigt får ECT-behandling. Det fungerar bra. Depressionen verkar i stort sett vara hävd.

/A
Mer
18 år 3 veckor sedan #36947 av Fragile
Gjorde det inna jag slutade med zoloften..på eget bevåg..hm

Då åt jag zoloft, abilify och nozinan..
innan åt jag risperdal och zoloft..

Fragile