Lyrica och dubbelseende

Mer
7 år 10 månader sedan #836256 av krokus
Svar från krokus i ämnet Lyrica och dubbelseende
Semestertider innebär ingen justering av medicinerna.

Men jag tycker att Lyrica hjälper mot ångest. Innan tog jag ju Stesolid femtioelva gånger om dagen.
Mer
7 år 10 månader sedan #836463 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Lyrica och dubbelseende
Hur många mg Stesolid tog du per dag? Stesolid är långverkande och stannar kvar länge i kroppen jfr med Oxascand, som verkar i 12 timmar. Stesolid kan man säga har inbyggd nertrappning.
Mer
7 år 10 månader sedan #836555 av krokus
Svar från krokus i ämnet Lyrica och dubbelseende
Admin,
Minnet är bra men kort! :joker
Skämt åsido, sällan mer än 30mg/dygn. Oftast blev det mellan 20-30mg/dygn.

Numera tar jag 5mg Stesolid och 10mg Stilnoct till natten. Har gjort så senaste 10 dagarna.
Mer
7 år 10 månader sedan #836578 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Lyrica och dubbelseende
En svart lapp för ögat, löser dubbelseende, jag vet det själv, men de enda gångerna jag har dubbelseende är när jag är full, då blir det dubbelseende och läggdags. Har inte haft benzo på årtionden och det fanns ingen abstinens när jag slutade med stesoliden, men hade benzo baserad sömnmedicin efter, men det blev ett slut med all benzo, när jag stekte min sko.

I brist på en svart lapp ta en bomulls pad och ett snöre och bind fast. Om du har, gärna ett resårband.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 9 månader sedan #846305 av Richard
Svar från Richard i ämnet Lyrica och dubbelseende
Jag ser också sämre när jag tagit Lyrica. Det är inte narkotikaklassat (ännu), men det hjälper oerhört bra mot ångest. Jag har faktiskt tagit 600 mg nu (ja, jag vet att det är för mycket), o är lite snurrig. Men känner ett oerhört lugn.

Men jag har hört att man snabbt bygger upp tolerans på Lyrica? Är det någon här som märkt av det?
Mer
7 år 9 månader sedan #846308 av krokus
Svar från krokus i ämnet Lyrica och dubbelseende
Richard,
I början av min behandling med Lyrica tyckte jag att den var bra. Sedan dess har det hänt massor i mitt liv och jag tycker inte att effekten är lika bra. Vet inte om det är Lyricas fel eller om det beror på annat. Det kan mycket väl bero på annat. Jag hade dock som mest 300mg/dygn, men fick då biverkningar.