Xanor och flimmer och ljusflashar för ögonen

  • TS
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 2 veckor sedan #37470 av TS
Har gått 373 dagar sedan mitt andra insjuknande i psykos. Det som var lite skrämmande den här gången var att jag av stressen fick epileptiska anfall.

Det jag inte kan tyda är om Xanor är tröskelsänkande för epileptiska anfall. Jag vet att det påverkar GABA och en påverkan där kan ge partiella anfall som jag fått. Iaf så har flimmret och ljusflasharna gått bort när jag ska gå och lägga mig och jag har inte haft ett enda anfall sedan jag slutade med benzos.

Min läkare är ingen expert på området så där gick det inte att få någon ytterliggare info.
Mer
18 år 2 veckor sedan #37520 av Admin1
Xanor tillhör bensodiazepinerna och de brukar minska risken för epileptiska anfall. Jag såg i FASS att Xanor ibland kan framkalla paradoxala reaktioner med bl.a hallucinationer. Kanske är det detta som du besvärats av, även om det inte är så vanligt att det inträffar.
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 1 vecka sedan #38201 av
Tack. Ja då vet jag inte vad det kan vara för något. Jag har förutom flimmer (som kom tillbaks nyligen) även dimsyn dock ingen bultande huvudvärk utan ett konstant tryck över större delen av skallen. När jag motionerar blir det bara värre. Jag hade dessa symtom innan första psykosen så det är inga biverkningar av medicinen.

Någon som känner igen symtomen ?
Mer
18 år 1 vecka sedan #38202 av Nissegossen
Hej! Har läkare konstaterat att du inte har något fysiskt fel på Hjärnan, typ Hjärntumör eller annat?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
18 år 1 vecka sedan #38222 av Admin1
Jag tycker att Nissegossens förslag om läkarkontakt för att eventuellt få en bedömning av det hela verkar bra och kanske en röntgenundersökning av hjärnan.
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 1 vecka sedan #38227 av
Emellanåt har jag också ljusflshar och jag har röntgat huvudet och det fanns inga fysiska fel där.