Stesolid vs. Temesta

Mer
7 år 10 månader sedan #838568 av LaPrincipessa
Har både Stesolid och Temesta v.b men undrar vilken är ''starkast''?

Det är 10mg Stesolid (får ta 4st/dag) och 1mg Temesta (får ta 2st/dag).

Vad är egentligen skillnaden mellan dessa? :?:
  • Besökare
  • Besökare
7 år 10 månader sedan #838572 av
Svar från i ämnet Stesolid vs. Temesta
jag har hört att temesta ska vara bland dom starkaste benso...

jag försökte flumma på temesta en gång förut för flera år sedan.. åt 7st temesta och blandade dom med ca 10 starköl.. kommer knappt inte ihåg något av den dagen . det sissta jag kommer ihåg är att jag låg på soffan och det känndes som jag låg och flöt på en luftmadrass :groovy :vissel
Mer
7 år 10 månader sedan #838625 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Stesolid vs. Temesta
Undvik att äta benso dagligen, eftersom vid schizofreni kan dödligheten öka med 70 %. Bättre att använda SSRI-amtidepressiva mot ångest, som minskar dödligheten med 40 %.
Mer
7 år 10 månader sedan #838633 av björk
Svar från björk i ämnet Stesolid vs. Temesta
Jag tar var da stesolid.......
[i:ltkr4hl9][u:ltkr4hl9][color=#800040:ltkr4hl9]Jakob Nilsson[/color:ltkr4hl9][/u:ltkr4hl9][/i:ltkr4hl9]
Mer
7 år 10 månader sedan #838661 av LaPrincipessa
Svar från LaPrincipessa i ämnet Stesolid vs. Temesta

Admin1 skrev: Undvik att äta benso dagligen, eftersom vid schizofreni kan dödligheten öka med 70 %. Bättre att använda SSRI-amtidepressiva mot ångest, som minskar dödligheten med 40 %.


Oj, det visste jag inte... Jag klarar mig dock inte utan benso så behöver väl avgiftas så småningom... Dödligheten för mig ökar nog utan benso eftersom att jag lätt får självmordstankar vid ångest. Det blir lite dubbelt där, vet inte hur jag ska tänka... :tänk

På vilket sätt ökar benso dödligheten? Har testat olika SSRI-preparat men de har inte hjälpt! :(
Mer
7 år 10 månader sedan #838671 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Stesolid vs. Temesta
I de flesta fall så är man beroende av benso och för att förstärka tar många alkohol och blandar. En anhörig till en ung kvinna sade till mig, att vid benso och alkohol kan man missbruka båda i flera år, men vid en viss koncentration i blodet och den behöver inte vara hög, åttafaldigas berusningseffekten momentant och pumpen klarar inte av det och man hamnar på bårhuset med en lapp runt stortån där det står Valium intoxikation.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum