Stesolid vs. Temesta

Mer
7 år 10 månader sedan #838679 av LaPrincipessa
Svar från LaPrincipessa i ämnet Stesolid vs. Temesta
Min psykiater är på semester i 5 veckor nu men jag blev lite skrämd av all fakta... Vet dock inte om jag vågar minska ner själv... Får prata med min sjuksköterska kanske! Det lär bli lite av ett helvete att sluta... Har rätt mkt både i APO-dos samt vid behov!
Mer
7 år 10 månader sedan #838680 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Stesolid vs. Temesta
Suck! Det är inte för inte att benso är narkotika klassat. Det är alltså knark som du bör göra dig fri ifrån. Räkna med värre än rökning så är du nära problemen.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 10 månader sedan #838681 av LaPrincipessa
Svar från LaPrincipessa i ämnet Stesolid vs. Temesta
Jag var inlagd i två veckor nyligen (blev utskriven i onsdags) och där fick jag min vanliga höga dos också, de sa ingenting om att det var farligt... :cry:
Mer
7 år 10 månader sedan #838683 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Stesolid vs. Temesta
Som alltid, trappa ned försök inte gå cold turkey, det går troligtvis inte. Om inte vänta tills läkaren är tillbaka. Ha inte för bråttom heller, det lär ta sin tid.

Läkare gör oftast inte det, varnar alltså. Du får tänka på att läkemedlet Varan som är blodförtunnande är ännu farligare, eftersom det är samma substans i Varan som i råttgift är risken för blödningar uppenbar och jag vet inte ens om läkare där varnar för alkohol på den medicinen. Det är direkt dödligt att dricka alkohol på den.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 10 månader sedan #838752 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Stesolid vs. Temesta

LaPrincipessa skrev: På vilket sätt ökar benso dödligheten? Har testat olika SSRI-preparat men de har inte hjälpt! :(


Det vet man inte ännu så här skriver man:

Antipsykotika och antidepressiva gav 15 % till 40 % lägre risk att dö medan bensodiazepiner ökade dödligheten med ökande dos till maximalt 70 % ökad risk.

Professor Tiihonen, som lett studien, säger att bensodiazepiner bör användas i en månad och sedan skall ångest behandlas med SSRI-antidepressiva (som verkar minska dödligheten).

www.viska.se/index.php/nya-lakemedel/lak...n-att-do-upp-till-70
Mer
7 år 10 månader sedan #838838 av LaPrincipessa
Svar från LaPrincipessa i ämnet Stesolid vs. Temesta
Men... Vad är det egentligen som är dödligt i grunden?