Hjälp! Placebo?

Mer
18 år 2 veckor sedan #37543 av Abzu
Hjälp! Placebo? skapades av Abzu
Jag vet inte vad jag ska göra nu. Jag misstänker att en av mina mediciner är placebo, men jag har ju hämtat den på apoteket sjävl så då borde det vara omöjligt att det kan vara placebo. För jag är inte med i någon läkemedels-studie.
Jag kände mig rätt ok tills Haldol 1mg byttes på Seroquel 400 mg(placebo?)
Sen går det utför, har får starka overklighets känlsor, vanföreställningar och hallucinationer och jag har blivit mer och mer paranoid.
Min läkare skulle ha ringt mig för att boka ett möte men hon ringer inte, hon har även mitt mobilnummer, men jag hör inget från henne. Trots att jag har meddelat mottagningen att mina mediciner håller på att ta slut nu, alltså måste jag ha nya recept.
Läkaren LOVADE, att jag inte skulle behöva oroa mig för att få min medicin, men hon håller ju inte vad hon lovat.

Ja vet inte om jag inbillar mig, men det springer en massa människor här i huset som inte bor hör och de ser misstänkta ut. Så där nervösa liksom.
Alla grannar brukar hälsa här, men det här folket som är här hälsar aldrig.

Jag orkar inte med det här, jag över väger att sticka till akuten.
dJag fattar inte varför dom inte har mobila team här!
Och jag kan inte åka till akuten själv, för jag kommer inte i håg vart psykakuten ligger.
Mer
18 år 2 veckor sedan #37547 av Fredrik
Svar från Fredrik i ämnet Hjälp! Placebo?
någon härinne kanske kan hjälpa dig vilka linjer som går förbi sahlgrenskas psyk-akut....jag har varit där en gång, men vet inte vilken spårvagn man skall ta...tråkigt att du mår sämre, jag tycker du skall åka in till akuten.

kram Fredrik
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
18 år 2 veckor sedan #37548 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Hjälp! Placebo?
Kriser bidrar till att hjärnan överträffar sig själv, genom att hitta utvägar som inte är så självklara. Hoppas du får hjälp, annars får jag väl skicka en riktig "tankeväckare" via nätet? Din utväg är din, och bara din! Hoppas det löser sig?

Vars är världen på väg?
Mer
18 år 2 veckor sedan #37550 av Fredrik
Svar från Fredrik i ämnet Hjälp! Placebo?
Om du bestämmer dig för att åka in så går 6:an förbi sahlgrenska...sen är adressen därinne : Blå stråket 17 A

hoppas du mår bättre snart!
Mer
18 år 2 veckor sedan #37551 av Abzu
Svar från Abzu i ämnet Hjälp! Placebo?
Jag har varit där innan, man tar buss 16 till huvudentren, men akutpsyk ligger lite av sides, hittar inte riktigt dit.
Jag kan ändå inte åka själv dit, min kompis jag bor med är inte hemma, men hon kommer nog snart tror jag. Ska redogöra med henne då.

Fan att dom inte har mobila team här.....
Mer
18 år 2 veckor sedan #37552 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Hjälp! Placebo?
Du kan ringa mig om du mår dåligt, så kan vi pratas vid! Jag skickar mitt nummer per personligt meddelande!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum