Blodprov

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
7 år 8 månader sedan #854483 av Fantasio
Blodprov skapades av Fantasio
Du med Clozapine, tar du blodprov varje månad? Det gör jag, men jag skjuer på det till sent varje månad. För några år sedan missade jag blodprovet en eller två månader och fick ett samtal från vården.

Jag tycker att det är betungande att bege sig till Vårdcentralen, jag är ju lat.

Tar du extra prover när du blir sjuk, typ förkylning?

Idag blev jag stucken två gånger, det tog tid att hitta en åder. Det är ovanligt, för jag brukar vara lättstucken. Har alla nålstick förstört mina ådror, jag tar provet i höger arm?

Clozapine må vara bra, men blodproven gillar jag inte.
Mer
7 år 8 månader sedan #854487 av Recard2016
Svar från Recard2016 i ämnet Blodprov
Jag va på clozapine för nårra år sedan, var medicinen som fungerade bäst. Fast biverkningarna va lite jobbiga, dreglade på natten så kudden va helt blöt på morgonen o svettades som fan. Tog blodprover 1 gång i månaden tills de visade dåligt och jag var tvungen o sluta med clozapine, får aldrig ta den igen, lite bittert. Nu har jag olanzapin, vilket e den medicinen som fungerat näst bäst och slipper biverkningarna ja hade me clozapine.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
7 år 8 månader sedan #854489 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Blodprov
Att blodet far illa är ju rätt ovanligt. Vilken otur du hade, Recard2016. Jag tycker inte jag dreglar så himla mycket längre.
Mer
7 år 8 månader sedan #854492 av Recard2016
Svar från Recard2016 i ämnet Blodprov
Jo fast på ett sätt va de tur, hade inte funkat så bra eller vatt så trevligt för min flickvän o sova jämte mig när ja dreglade o svettades som fan när ja hade henne. Och nu slipper ja blodproverna iallafall.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
7 år 8 månader sedan #854494 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Blodprov
Ja, inte så trevligt att dregla om man delar säng med någon. Min kp säger ibland att Clozapine i spruta vore bra om det gick att ordna.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
7 år 8 månader sedan #854529 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Blodprov
Det vore intressant att veta hur många i Sverige som har Clozapine och hur många på Viska som har det.