Abilify insättning

Mer
7 år 7 månader sedan #861979 av Dinskugga
Hej!
Jag började med abilify (5 mg) igår och ska trappa ut invegan långsamt. Känner mig drogad idag. Kan man hoppas på att det går över på några dagar? Jag brukar bli påverkad ett par dagar av medicinändringar. Börjar nytt jobb imorgon och vill inte vara helt utslagen då....
Mer
7 år 7 månader sedan #862012 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Abilify insättning
Vad roligt med nytt jobb. Jag håller tummarna att det ska gå bra.
Mer
7 år 7 månader sedan #862022 av Dinskugga
Svar från Dinskugga i ämnet Abilify insättning
Tack Fantasio!!
Mer
7 år 7 månader sedan #862089 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Abilify insättning
Abilify är en skitmedicin som ger sjuk rastlöshet under insättning och sedan ger ingenting. Klart överreklamerad.
Mer
7 år 7 månader sedan #862159 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Abilify insättning
Du kan ju också avvakta med Abilifyn tills du vant dig vid det nya jobbet. Grattis till jobbet.
Mer
7 år 7 månader sedan #862270 av aboveall
Svar från aboveall i ämnet Abilify insättning
Själv tar jag 30 mg Abilify på morgonen och tycker det är en bra medicin, sedan har jag 350 mg klozapin på kvällen samt nitrazepam vid behov. När jag började med Abilify för massa år sedan så var läkemedlet nytt på marknaden och jag mins att man ganska snabbt kom upp i högkostnadsskyddet på apoteket. Jag skulle kunna säga att för mig har Abilifyn fyllt en väldigt viktig funktion i min behandling och jag ser den som min primärmedicin. Jag minns att det dock tog ett bra tag innan kropp och själ vande sig vid detta läkemedel och att man hade en del biverkningar så som kryp i benen, rastlöshet och svårt att sitta still. När jag började medicinera med Abilify så blev jag väldigt trött av den och tog den då på kvällen men efter ett par månader blev effekten den motsatta, och då började jag ta den på morgonen. I dagsläget är jag så van vid Abilify och jag har lärt mig att leva med de biverkningarna jag nämnde tidigare och gjort de till något positivt i stället. Vist den resan har varit lång och då talar vi om minst ett halvår, om inte mer men nu i efterhand så tycker jag det har varit värt det.

Lycka till i din behandling =)