Fokus, inlärning, flow, Abilify.

Mer
7 år 6 månader sedan #872117 av Schism
Hej det var ett tag sedan sist, jag har blivit av med mig schizofreni diagnos men får fortfarande medicin, abilify och cipralex. Just nu går jag på universitet och ska läsa i 3 år totalt, är på första terminen.

Jag undrar eftersom jag tar abilify, som är en dopamin och serotonin reglerare, om medicinen hämmar inlärning flow upplevelser dvs kreativitets flöde etc. Jag skulle kunna minnas att jag förr har haft mer inkännings känslighet för stämningar och jag oroar mig nu för att abilify minskar min empatiska förmåga.

Är detta något jag behöver oroa mig för? Jag ska enl läkare vänta med att trappa ut medicinen tills jag tar min examen, vilket kan kännas lite långt, man vill liksom inte hämma livet som sprudlar i en :D
Mer
7 år 6 månader sedan #872119 av Geta
Har alltid hört att abilify ska öppna upp känslorna och göra en mera smart.
Mer
7 år 6 månader sedan #872121 av Schism
Då undrar jag även om det gäller någorlunda "friska" individer? eller gäller det för de med psykossjukdomar? OBS jag har haft trauman i mitt liv och psykoserna har varit drogutlösta enl läkaren eftersom jag inte har några residuala symptom idag.
Mer
7 år 6 månader sedan #872139 av Nissegossen
Abilify, har jag prövat två gånger och gick bägge gångerna tillbaka till Mina depå injektioner med Trilafon, beroende på att Abilfy, hade för dålig antipsykotisk effekt, dock är den den bästa medicin jag prövat, fick alla känslor tillbaka, men försök med Abilify och känn det flow där allting går ens väg och man gör det man skall göra för att man känner flytet av någonting man gör.

Så Schism, skall du studera, är Abilify den bästa antipsykotika medicinen.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 6 månader sedan #872145 av Inwatto
Jag tycker jag blir mer normal med Abilify. Är vass och ojämn som människa utan. Möjligen får jag fler lösningsförslag när jag löser korsord om jag har uppehåll med medicinen, men de förslagen brukar vara kassa, så det hjälper inte att sluta med A. Du kan lugnt lita på att läkaren vet vad han/hon säger.

Prata inte med hat i munnen!
  • lonely
  • Besökare
  • Besökare
7 år 6 månader sedan #872189 av lonely
Svar från lonely i ämnet Fokus, inlärning, flow, abilify.
I och med det e en reglerare alltså abilify så kan det finnas gissar stora skillnader!