Fy för Haldol

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
7 år 6 månader sedan #872599 av Fantasio
Fy för Haldol skapades av Fantasio
Jag straffades pg a mitt medicinslarv med Haldolinjektioner. Den medicinen är den värsta jag har provat på. Du som har Haldol, hur funkar den för dig?

Jag hade ångest dagligen och var ute och irrade på gator och torg. Just nu mår jag bra, jag har bara Clozapine. Är det lönt att anmäla vården för felmedicinering?
Mer
7 år 6 månader sedan #872605 av Geta
Svar från Geta i ämnet Fy för Haldol
Det finns medlemmar här på Viska som gillar Haldol. Jag gör det inte.
Du tjänar nog inte något på att anmäla vården. Du räknas bara som
en rättshaverist då.
Mer
7 år 6 månader sedan #872608 av Evillynn
Svar från Evillynn i ämnet Fy för Haldol
Förutom rörelsestörningar i benen och käke/tunga, så fungerade det hela helt ok. Fick nu 5mg i injektion på sjukan.
Den verkar fungera rätt bra för många.
Mer
7 år 6 månader sedan #872609 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Fy för Haldol
Fantasio, har du inte fattat det ännu, att din läkare har makten att ge dig det du inte vill ha. Han skulle aldrig erkänna att det var som straff för att få dig medicinerad, ja, vad skulle han göra, när du inte frivilligt tar din medicin. Enligt honom är det bara det att han bär ansvaret om du inte tar den medicin du har och han förklarar det med att det är en medicin som han vet att du får i dig, dock då med tvång. Dessutom upptar du hans tid genom att du blir inlagd och du kostar pengar, som det är ont om i vården. i slutändan får psykiatrin betala dina inläggningar och det blir mindre över i andra delar av vården.

Gör inte den gubben skitarg på dig, då kanske han beordrar mediciner du absolut inte vill ha. Kanske dessutom att du dör på kuppen.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 6 månader sedan #872615 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Fy för Haldol
Haldol har jobbiga biverkningar och det som uttrycks i dina ben Evillynn är biverkningar av Haldol och cisordinol speciellt cisordinol ger krypningar i benen. förr när de stod på cisordinol, bokstavligen sprang de fram och tillbaka i korridoren på avd. Namnet patienterna som hade cisordinol sade var sitta såsom på nålar, alltså gå upp och gå av dig innan läggdags.

Både cisordinol och Haldol är ökända för sina biverkningar.

Om du ligger inne gå till avd ssk rum och fråga om du har Akineton vid behov. Då lugnar det ned sig till natten

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 6 månader sedan #872619 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Fy för Haldol
Akineton kickar in på ganska säker tid, en timme efter att du har svalt den och du känner efter en timme hur kroppens muskler slappnar av och du känner tillfredsställelse i kroppen, det är faktiskt skönt för då slipper du det jobbigaste. Du kan då får svårt att fokusera på nära håll och kan behöva läsglasögon om du har dem någon längre tid.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum