svar snabbt om missbruk

Mer
18 år 2 veckor sedan #38702 av Interlude
jag ska träffa min psykolog imorgon så jag vill gärna ha svar snabbt av er.

kan jag berätta om mitt piller missbruk utan att jag förlorar jobbet inom barnomsorgen?
Mer
18 år 2 veckor sedan #38704 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet svar snabbt om missbruk
Psykologen har tystnadsplikt! Berätta du, om du känner för det! Men fråga henne först om hon/han har tystnadsplikt.

Grejen är att om du gjort ett svårare brott kan faktiskt psykologen välja att ta straffet det innebär att röja ditt besvär, men det kan kosta psykologen en hel del.

Men eftersom det här är frågan om ett pillerbrott, jag förmodar piller som läkare skrivit ut och inte ett narkotikabrott som ger 14 års fängelse, så tror jag inte psykologen säger något.

Titta i telefonkatalogen efter AA (Anonyma Alkoholister) det brukar finnas NA (Narkotiks Anonymus) i närheten. Fråga på AA om inte NA finns på din ort. Där får du hjälp och stöd utav andra som är i samma situation som du själv!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
18 år 2 veckor sedan #38706 av Interlude
Svar från Interlude i ämnet svar snabbt om missbruk
men allt har jag inte fått utskrivet utan köpt svart....
Mer
18 år 2 veckor sedan #38708 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet svar snabbt om missbruk
Suck, Interlude! Gå i alla fall till NA de kan ge dig råd i denna fråga! Om du vill berätta så sitter alla av dem som är där i samma sits!

Jag tycker personligen att du skall berätta! Vilket är det väsentliga för din psykolog? Är det att sätta fast dig eller hjälpa dig? Har du langat? eller vad är det frågan om?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
18 år 2 veckor sedan #38710 av Lithia
Svar från Lithia i ämnet svar snabbt om missbruk
Vad det är för piller borde spela roll.
Mer
18 år 2 veckor sedan #38712 av Undrande
Svar från Undrande i ämnet svar snabbt om missbruk
Ja, men då måste du nog sluta

Bara man slutar och beter sig 100% korrekt, du kan ju läsa i deras papper vad de vill o tror o tycker, så.

Men det e nog dags för dig o åka på behadling.
Har du fast anställning och är drogare ska de betala för det.

Men håll käft om du inte vill sluta på riktigt.
Antinngen sjunger du samhällssången utan fel, och när det blir fel sjunger du med i "det är så synd om mig men jag skärper mig" sången.

Sossefolkpartisttanken.