Abilifyökning

Mer
7 år 4 månader sedan #894936 av Dinskugga
Hej!
Jag håller på att trappa ut invega och höja abilfy istället. Höjde till 15 mg abilify i fredags och har 3 mg invega kvar. Saken är att jag är skakig, rastlös och kryper i kroppen. Har väldigt svårt att sitta stilla, tar akineton och den hjälper visserligen. Men jag har så mycket biverkningar nu. Har ju bara tagit den högre dosen i tre dagar nu. Tror ni att detta kan ge med sig eller är det bara att minska abiliy igen? Har haft 10 mg abilfy och 3 mg invega i ungefär tre månader innan jag höjde. Min läkare säger att jag ska höja abilfy igen om en vecka och sedan plocka bort invegan. Frågan är om biverkningarna ger med sig eller om det bara är att acceptera invegan? Jag vill trappa ut invegan eftersom jag får biverkningar och blir seg i hjärnan av den.
Mer
7 år 4 månader sedan #894963 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Abilifyökning
Försök att göra ett sök på viska på Abilify, någon här har skrivit om detta att om du har högre dos på Abilfy, rättar kroppen till sig.
Gjorde ett sök och hamnade här www.viska.se/forum/viewtopic.php?p=894150#p894150

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 4 månader sedan #894977 av Lelle
Svar från Lelle i ämnet Abilifyökning
Dina bekymmer tycks biverkningsmässigt inte vara relaterat till hunger och vikt, utan andra saker! Men höjning av abilify till högsta dos fungerade för få bort akuthungern som de lägre doserna 7,10,15 mg gav.

men jag på högsta dosen har fått rastlöshet! jag kände mig rastlös på eftermiddagen och nu har jag dubbelt så stor dos som du.

kombination mellan två antipsykotika ökar risk för biverkningar.., plockas invega bort så är det bara abilify och då vet man svaret.
Mer
7 år 4 månader sedan #894979 av Lelle
Svar från Lelle i ämnet Abilifyökning
jag har liksom "spring i benen" på min nuvarande dos 30mg, aldrig upplevt på lägre doser men de gav omotståndlig hunger istället
Mer
7 år 4 månader sedan #894983 av Geta
Svar från Geta i ämnet Abilifyökning
Rastlöshet är en jobbig biverkan.
Mer
7 år 4 månader sedan #894984 av Lelle
Svar från Lelle i ämnet Abilifyökning
fick det på doshöjningen går fram och tillbaka i huset som en iller i bur