Abilifyökning

Mer
7 år 3 månader sedan #895005 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Abilifyökning
Rastlösheten klarade jag inte på Abilify. :(

Anchored in Christ ✟

Mer
7 år 3 månader sedan #895027 av spasy
Svar från spasy i ämnet Abilifyökning
Blev nog lite zombie på 30 mg, tror jag.
Mer
7 år 3 månader sedan #895071 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Abilifyökning
Hade spring i bena på 70-talet pga högdos behandling med Siqualone där rastlöshet var en jobbig biverkan. Man kunde inte sitta stilla, det ena benet över det andra och det övre benet gick fram och tillbaka. Cisordinol är en medicin jag aldrig haft och i rökrummet samlingspunkten på avd gick den för att sitta såsom på nålar. De som stod på den medicinen bokstavligen sprang fram och tillbaka i korridoren pga rastlösheten. Siqualone var ju Sick and alone. Trilafon, som jag har nu gick för Trilla ifrån.

Kan bara säga att Abilify har jag testat två ggr att kunna gå över till,det är den bästa jag provat, alla känslor kom tillbaka och fullt klart var den bättre på den punkten, men jag fick gå tillbaka till den Trilafon jag har pga att den hade för dålig verkan mot psykoser, vilket jag förstod att jag var på väg rätt in i en psykos och därför tillbaka till Trilafon

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 3 månader sedan #895079 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Abilifyökning
Jag kan säga att den dos 0,7 ml (108mg/ml)Trilafon jag har nu har jag knappast några biverkningar på, men tar 4st 2mg Akineton om dagen, känner inga biverkningar överhuvudtaget

Kan också säga att den medicinen i injektionsform är viktneutral och om man går upp i vikt på den, utan att förut stått på en medicin som ger viktökning, går det att gå ned de kilo man gått upp.

ifråga om invega, den viktuppgång jag gick upp 20-25 kg på den har jag inte kunnat gå ned trots att jag nu åter står på Trilafon.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 3 månader sedan #895081 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Abilifyökning

Nissegossen skrev: Jag kan säga att den dos 0,7 ml (108mg/ml)Trilafon jag har nu har jag knappast några biverkningar på, men tar 4st 2mg Akineton om dagen, känner inga biverkningar överhuvudtaget


Också mycket nöjd med Trilafon/Peratsin. Tar 12mg och känner inget förutom milt försämrad sexuell funktion. Tyvärr tar de flesta nya prep död på ens ämnesomsättning så man går upp 10kg. Första gången sedan jag började med antipsykotika som jag faktiskt känner mig i bra form.

Anchored in Christ ✟

Mer
7 år 3 månader sedan #895117 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Abilifyökning
Höga doser av antipsykotika och snabba doshöjningar kan ge rastlöshet. Vid Zeldox och Abilify kan de om liknar rastlöshet vara ökad ångest. Läs mer om rastlöshet här:
www.viska.se/index.php/sjalvhjalp/2218-rastloeshet