Erfarenhet om Klozapin

Mer
6 år 9 månader sedan #957034 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Erfarenhet om Klozapin

Olivlunden skrev: Men är det även förekommande att röster från människor blir förvrängda och att alla pratar specifikt om den sjuke?

Ljudnivån kan förstärkas hos vissa och sedan kan meningen i vad som sägs förvrängas, så det säger något helt annat. Det sista kallas för illusion. En hallucination är egentligen en röst som hörs fast det är helt tyst.
Mer
6 år 9 månader sedan #957639 av Olivlunden
Svar från Olivlunden i ämnet Erfarenhet om Klozapin
Tack, ja, precis så är det för vår anhöriga. Nu fick jag lära mig nytt igen. Asså, jag bara älskar er grupp och all kunskap och värme som finns hos er alla :hjärta.
Mer
6 år 9 månader sedan #957651 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Erfarenhet om Klozapin
Ljus och färger kan också bli starkare, så det gäller inte bara ljud.
Mer
6 år 7 månader sedan #971042 av Lucia
Svar från Lucia i ämnet Erfarenhet om Klozapin
Vill gärna höra av er om Clozapin. Jag har börjat med den för två veckor sedan i en försiktig upptrappningsschema, bara 1/2 tablett per vecka till. Står alltså på 25 mg nu, och jag märker redan effekt. Lugnare, sover mycket bättre, mindre ångest. Tyvärr märker jag i slutet av veckan att de effekterna avtar. Är det någon som endast står på en mycket låg dos, typ 50 mg?
Mer
6 år 7 månader sedan #971246 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Erfarenhet om Klozapin
Clozapinedosen ligger normalt mellan 200-400 mg. Över 450 mg ökar risken för kramper. Clozapin verkar via glutamat och ej dopamin.
Mer
6 år 7 månader sedan #971514 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Erfarenhet om Klozapin
Va, det var helt nytt för mig.... trodde det inte fanns antipsykotika som verkar via glutamat idag. Finns det något annat som också verkar via glutamat?

Anchored in Christ ✟