Ett annat liv

Mer
17 år 11 månader sedan #39478 av AmandaS
Ett annat liv skapades av AmandaS
Jag har skrivit inlägg som tangerar det här tidigare men jag måste få prata av mig lite till. Jag vet inte om det här är vanligt men jag upplever att mitt liv är helt annorlunda sedan jag började äta psykofarmaka (haldol, abilify och citalopram). Stora delar av min personligehet är avstängda. Jag har alltid levt i en magisk värld ända sedan jag var liten men nu är det inte så längre. När jag tillexempel tittar på ett träd så ser jag bara ett träd, föremål är inte laddade med olika betydelser längre. Jag vet inte om det låter begripligt men det är det enda sättet jag kan beskriva det på. Vidare är jag mycket jämnare i humöret än tidigare då jag växlade väldigt snabbt mellan lust, olust, irritation och gläde. Detta har ju både för och nackdelar, fördelen är ju tillexempel att jag inte är psykotisk eller deprimerad längre och det är ju väldigt bra. Men jag saknar på något sätt magin i livet, allt känns så krasst och lite hårt. Jag befinner mig fysiskt på samma platser som tidigare, men något är annorlunda, världen känns främmande. Någon som känner igen sig?
  • Linnea
  • Besökare
  • Besökare
17 år 11 månader sedan #39483 av Linnea
Svar från Linnea i ämnet Ett annat liv
Jag tror jag förstår vad du menar...Jag känner igen mig. Även om det blir bättre och bättre då vi sakta trappar ner dosen. Förhoppningsvis så kan även du göra det en dag! medicinen trubbar ju av. Och jag upplever det som om jag är i en glaskupa. Det är obehagligt. Men magin finns där! Även om du just nu inte känner den! Kram Linnea
Mer
17 år 11 månader sedan #39484 av AmandaS
Svar från AmandaS i ämnet Ett annat liv
Tack för dina värmande ord Linnea! Jag försökte trappa ner medicinen lite grann för ett tag sedan, men jag fick symtom redan efter ett par dagar, synd för jag trodde att jag var så pass bra nu att jag långsamt skulle kunna sänka medicinerna, men det var lite för tidigt. Jag är så glad att jag hittade Viska! Det finns så många som bryr sig här och som delar ens erfarenheter. Tack Linnea och alla ni andra.
kram Amanda
Mer
17 år 11 månader sedan #39548 av Sylviaplath
Svar från Sylviaplath i ämnet Ett annat liv
Jag har själv alltid levt i en magisk värld.
Mer
17 år 11 månader sedan #39565 av killergirl
Svar från killergirl i ämnet Ett annat liv
Jag känner oxå igen mig i det du slriver...Känslolivet är inte detsamma iheller...Samttidgt som jag vill krama någon vill jag inte ..
Man går mer eller midre runt som en Zombie orkeslös och vilseslös..Som du sa man ser saker registrerar in dom men sen är det inte mer..Man får ej direkt några aha upplevelser på medicinen..en som sagt den lindarar andra symptom