blir tvingad till medeciner

  • dario
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 11 månader sedan #39536 av dario
blir tvingad till medeciner skapades av dario
Hej
Vet ni vad jag ska göraåt mina tilltvingade medicinering. Jag blir tvingad till zoloft risperdal och atarx. Atarax kan jag förstå att jag behöver då jag har svårt att sova ibland. Men Jag har ingen psykos scizofreni, ångest, paranoia eller liknande. Jag har gått upp ca 40 kg från 80 till 120kg. Mina föräldrar ljuger om att jag har gömt mig under sängen, filten, bakom staket innan medecinering och allt är bara ren lögn. Sen påstår de att jag inte kan tvätta mitt eget hår osv. Men när jag bodde i prova på dagar i ett internat i 4 dagar så var det verkligen inte så som de påstår. Dessuom kan jag filma som bevis på hur jag tvättar mig själv och mitt hår om det nu måste krävas så. Inspelade lögner och tillbaka tagna versioner är 2a bevis också 3e bevis är mina syskon och alla som jag bodde ihop med i internat. Jag känner trötthet, zombie känsla, impotens, viktökning, stel nacke och huvud, känner inte specielt mycket av att lyssna på musik osv. Jag vet att jag är myndig men jag blir utkastad hemifrån om jag vägrar medeciner. Jag är myndig men jag bor i någon annans lägenhet alltså mina föräldrars. Dessutom är bostadskön otrolig jag har stått i över 3 år och fortfarande inte får någon bostad. Ska jag kanske stämma mina föräldrar eller vad tycker ni. Det känns som värsta övergreppet mot mig. Min pappa brukar dessutom ta till medeciner under diskutioner om han är på dåligt humör osv. När jag kom tillbaka från internat då sa jag att jag slapp medeciner där på ett hånfullt sätt. Då sa han till mig lägg av annars får du medeciner nu på direkten det visar ju bara tecken på att han ger mig medeciner bla för att han blir arg också och retad för att jag hånat. Jag sa det på ett hånfullt sett för att se om han då ville ge mig medeciner av denna orsak.
Så flera bevis finns och går att skaffa fram på att deras versioner om mig inte stämmer.
1. videoinspelning
2. röstinspelning
3. syskon
4. personer från internat
5. att ge medeciner pågrund av att pappa får utbrott eller blir på dåligt humör eller arg.
Hej då
Mer
17 år 11 månader sedan #39537 av AmandaS
Svar från AmandaS i ämnet blir tvingad till medeciner
Du verkar ha det jobbigt. Vad säger dina föräldrar och din läkare om anledningen till att du får mediciner. Du måste ju ha några typer av symtom. Man får inte Risperdal för att man inte tvättar håret. Har du haft hallucinationer? Har du känt att folk är ute efter dig? Att det pågår konspirationer emot dig? Har du känt dig övervakad av kameror eller dylikt? Du måste ju också ha visat tecken på depression eftersom du får zoloft. Vad tycker du själv om ditt mående? Är det bara dina föräldrar som är problemet eller finns det någon del av dig som inte mår bra?
//amanda s
Mer
17 år 11 månader sedan #39560 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet blir tvingad till medeciner
Läkaren brukar ställa diagnos efter träff med patienten och ibland efter samtal med föräldrar, men inte alltid. I mitt fall så var mina föräldrar inte alls inblandade, men jag fick ändå diagnosen schizofreni. Ofta ställs nog diagnosen efter samtalet med patienten. Har du frågat läkaren vilka schizofrenisymptom du har? För att få diagnosen schizofreni skall man haft hallucinationer, vanföreställningar, desorganiserat tal, negativa symptom, och desorganiserat beteende. Man skall ha minst 2 av dessa fem symptom under minst 6 månader.

Jag tror att dina föräldrar säkert vill ditt bästa och de har säkert inga illasinnade tankar, när de vill att du skall ta din medicin. Du kanske skulle tala med din läkare om viktökningen som du fått (40 kg) för det finns antipsykotika som knappt ger någon viktuppgång alls t.ex. Zeldox.

Jag tycker att du skall försöka ha ett gott förhållande till dina föräldrar för de är viktiga för att man skall må bra. Många kliniker ger också föräldrarna utbildning hur de skall uppträda när barnen drabbats av psykisk ohälsa.
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 11 månader sedan #39566 av
Svar från i ämnet blir tvingad till medeciner
VTabletter kan ge hemska biverkningar,
och mina föräldrar hotar oxå med mediciner,
försök "flytta" till en kompis tills dom ger sej och psykfolket fattar!