zoloft, theralen, abilify, propavan..

Mer
17 år 11 månader sedan #39994 av Admin1
Buspar kan inte tas vid behov eftersom effekten kommer först efter 1-2 veckor utan man måste ta det ständigt för att förebygga ångest.
Mer
17 år 11 månader sedan #39996 av frost
varför kan man inte köra den med ssri då?
Mer
17 år 11 månader sedan #39997 av Admin1
Både SSRI och Buspar verkar via transmittorn serotonin i hjärnan om man kombinerar båda kan man få för mycket serotonin och serotoninergt syndrom . Det står så i FASS t.ex.
Mer
17 år 11 månader sedan #39998 av frost
oki, då vet jag, tack för hjälpen.´

vet inte om jag villge upp ssriprep för att byta...vill inte att det ska bli värre.

nästa steg är zeldox. vet inte så mkt om den...
  • Besökare
  • Besökare
17 år 11 månader sedan #40029 av

frost skrev: de vill itne skriva ut ett benzpreparat för att de tycker att jag ligger i riskzon för att utveckla ett beroende. Så jag är hänvisad till theralen.

jag vet inte hur jag ska hantera ångesten. går hos psykolog och de känns bra...men jag behöver nån konkret hjälp..någon som vet något bra?

Be läkaren om att skriva ut ex 10 st Sobril ex. Om du kan bevisa att du inte sätter i dig dessa på en dag utan spar dem för att använda dem vid behov så brukar det gå vägen. Jag har också mötts utav misstänksamhet efter allt mitt supande så jag vet vad jag talar om. En gång missbrukare, alltid missbrukare.
För övrigt, finns det ngt värre ord i svenskan än "brukare". Jag får krupp när jag hör det. Särskilt om jag hör att det kommer ifrån en sk brukare. Fy fan vilken människosyn det handlar om här. Att pat själva anpassar sig och använder uttrycket är bara så förnedrande.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
17 år 11 månader sedan #40030 av Jocke

Gäst skrev:

frost skrev: de vill itne skriva ut ett benzpreparat för att de tycker att jag ligger i riskzon för att utveckla ett beroende. Så jag är hänvisad till theralen.

jag vet inte hur jag ska hantera ångesten. går hos psykolog och de känns bra...men jag behöver nån konkret hjälp..någon som vet något bra?

Be läkaren om att skriva ut ex 10 st Sobril ex. Om du kan bevisa att du inte sätter i dig dessa på en dag utan spar dem för att använda dem vid behov så brukar det gå vägen. Jag har också mötts utav misstänksamhet efter allt mitt supande så jag vet vad jag talar om. En gång missbrukare, alltid missbrukare.
För övrigt, finns det ngt värre ord i svenskan än "brukare". Jag får krupp när jag hör det. Särskilt om jag hör att det kommer ifrån en sk brukare. Fy fan vilken människosyn det handlar om här. Att pat själva anpassar sig och använder uttrycket är bara så förnedrande.



Jo, jag är intresserad av språkbruk! Patient stämmer inte in på medicinskt färdigbehandlade, men jag håller med, brukare låter som att man utnyttjar systemet, men tyvärr är ordet indoktrinerad och accepterad i brist på ett bättre ord.

Vars är världen på väg?