Varför blir jag paranoid utan SSRI?

Mer
6 år 11 månader sedan #930615 av Drummer
Om man lider av sin övervikt som exempel så kan inte medicin hjälpa utan bara regelbunden motion och rätt kost! Jag har gått ner 7 kilo på en månad! Regelbunden motion är bra och tänka på sina kostvanor! Jag ser bra ut bara jag är smärt och dit ska jag igen!
Mer
6 år 11 månader sedan #930823 av minamina
precis. och lider man av tex stor näsa eller små bröst kan man antigen lära sig acceptera det eller göra plastoperation. Ibland finns det bättre lösningar än medicin men ibland lär medicin behövas såklart.

Men frågan är varför jag får paranoia när jag slutar. är det för att jag får högre ångest? Det är en konstig paranoia. jag tror inte dåligt om folk eller inte litar, men jag tänker "tänk om tankar" tänk om denna person är så eller tänk om tandläkaren är si och så. riktigt jobbigt. tror det är ocd som späkar när jag slutar ssri.
ssri gör att jag bryr mig mindre, vilket är ganska skönt.
Mer
6 år 11 månader sedan #931126 av Admin1
Det verkar som tillägg med SSRI minskar paranoia och andra positiva symptom med 17 % sedan minskar negativa symptom också. SSRI minskar oro och ångest och oro kan vara ett förstadium till paranoia säger man nu. SSRI verkar minska dödligheten med 40 %.
Mer
6 år 11 månader sedan #931161 av Nissegossen
<!-- l --><a class="postlink-local" href=" www.viska.se/phpBB3/viewtopic.php?p=9306...ewtopic.php?p=930615 [/url]<!-- l --> länken i tråden

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 11 månader sedan #931194 av minamina

Admin1 skrev: Det verkar som tillägg med SSRI minskar paranoia och andra positiva symptom med 17 % sedan minskar negativa symptom också. SSRI minskar oro och ångest och oro kan vara ett förstadium till paranoia säger man nu. SSRI verkar minska dödligheten med 40 %.


använder endast ssri. och det verkar som jag inte kan funka utan den, slutar jag med den får jag hög ångest som leder till bla paranoia. håller med dig att ångest är förstadium till paranoia för det var det som var med mig, en ren ångest som ledde till paranoida tankar, ingen ångest= inga paranoida tankar.

det konstiga är att jag brukarkallas för naiv och lättlurad, att jag litar fööör mycket på människor. att sedan jag får paranoida tankar är ironisk. och mot vem, mot läkare? Låter sinnessjukt och kan inte tro det.
Mer
6 år 11 månader sedan #931465 av Admin1
SSRI har ju effekt mot depression också, vilket är positivt, men depression förekommer mest de första 5-6 åren efter insjuknandet.