nozinan

  • lotta
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 11 månader sedan #40394 av lotta
nozinan skapades av lotta
Är nozinan en behovsmedicin eller fungerar den även förebyggande ??

Jag har prövat att sätta ut min zyprexa och i stället sätta in seroquel men det har inte gått pga av alla biverkningar. Jag har prövat i fyra dagar och NEJ........jag struntar i några extra kilon från zyprexan för den får mig att må bra.

Jag VILL ha min zyprexa men funderar på att halvera dosen och undrar därför om nozinan kan fylla en funktion.
Mer
17 år 11 månader sedan #40395 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet nozinan
En del mår bra på den för att sova på, för mig var det en medicin som jag tog till natten. Den skapade en hang over effekt hos mig som gjorde att tog jag Nozinan vid sex tiden på kvällen var jag inte människa förrän klockan två på dagen efteråt.

Det var så länge sedan jag tog den för jag tycker inte om den. För mig var det en skitmedicin som jag vill slippa!

Men det får stå bara för mig, för alla reagerar inte på samma sätt!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 11 månader sedan #40401 av
Svar från i ämnet nozinan
Jag tar Nozinan till natten och slipper hang over effekten kanske för att jag då tar Abilify på morgonen som gör mig pigg.
Mer
17 år 11 månader sedan #40418 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet nozinan
Jag tror inte att det är någon idé att byta till Nozinan från Zyprexa för att gå ner i vikt. Nozinan ger nämligen en väldig trötthet och sådana antipsykotika brukar ge stor viktuppgång nästan som Zyprexan. Det finns andra antipsykotika som ger lägre viktuppgång t.ex. Zeldox och Abilify.
Mer
17 år 11 månader sedan #40499 av emil
Svar från emil i ämnet nozinan
Jag tycker nozinan funkar bra för mej tar det en timme före jag skall sova.Och sover som en klubbad säl men är noga med att jag är trygg
när jag skall lägga mej.Vist jag är lite tung när jag vaknar men jag
är nykter och jag har fått de flesta av mediciner men för mej är nozinan bäst och jag tar dos efter hur jag mår.Men jag har förståt att det är väldigt olika hur vi reagerar på mediciner