Vad kan man göra mot nästäppa som biverkan?

Mer
6 år 11 månader sedan #941287 av Carmen Al Kebab

Geta skrev: Det är ju själva ångan av vattnet som man ska andas in, i tältet. Du verkar vara den mest krångliga patienten. Strunta i nästäppan. Det är nog som Cosmos påstår att du trollar på Viska. Jag får vibbar som när Ware härjade på Viska. Sitter du inlåst?

Nej, men man kanske kommer sitta inlåst i framtiden i slutenvården? Det vet man inte.
Mer
6 år 11 månader sedan #941288 av Carmen Al Kebab

Admin1 skrev: Nu är det pollenallergisäsong, så nästäppa kan ha andra orsaker. Ungefär 50 % av biverkningarna är inbillade och finns också hos placebo, så den möjligheten finns också. Nästäppa är annars ingen vanlig biverkan. Vilket preparat är det?

Risperidon 4 mg... Det jag märkte var att det gick bort efter halveringstiden, så det kan vara bra att ligga i sängen och se på film & vänta ut det.
Mer
6 år 11 månader sedan #941333 av Carmen Al Kebab
Geta, nu har jag köpt natriumklorid, men det står inte procenthalten i den, köpte 1 liter för ca 30 kr... Kan man skölja näsborrarna med hur mycket natriumklorid som helst? Helt ofarligt?
Mer
6 år 11 månader sedan #941334 av Geta
Ingen aning!
Mer
6 år 11 månader sedan #941335 av Carmen Al Kebab
Får kolla på Doktor Mikael då!
Mer
6 år 11 månader sedan #941337 av memphis
det bästa mot allergisk nästäppa o rinnsnuva är att köpa antihistamin som är väldigt billigt på apoteket. lindring efter ca 15 minuter om det är allergi.