Ipren + antipsykotika?

Mer
6 år 11 månader sedan #945654 av Cider
Svar från Cider i ämnet Ipren + antipsykotika?
Jag behöver kunna få ta några enstaka tabletter per dag i en vecka.
Mer
6 år 11 månader sedan #945659 av Geta
Svar från Geta i ämnet Ipren + antipsykotika?
Men Ipren köper jag i en annan kassa än där jag får ut mina receptbelagda mediciner. Ingen har koll på det.
Mer
6 år 11 månader sedan #945662 av Friberg
Svar från Friberg i ämnet Ipren + antipsykotika?
Det står inget om några interaktioner med benso eller neuroleptika i FASS. Jag jobbar i psykiatrin och har aldrig hört att det skulle vara skadligt. SSRI tillsammans med ipren ger dock ökad risk för magsår. Skulle inte oroa mig för det dock. Hoppas du mår bättre snart.
Mer
6 år 11 månader sedan #945672 av Cider
Svar från Cider i ämnet Ipren + antipsykotika?
Min sjukgymnast rekommenderade antiinflammatoriska och sa att jag skulle kolla med en apotekare innan jag började med Ipren.
Apotekaren (eller om det var en receptarie) kollade interaktioner och hörde sig för om läkemedel och doser idag när jag frågade och avrådde/förbjöd Ipren. Är det FASS dom läser i även på apoteket?

Min gissning är att jag inte skulle ta någon större skada av att äta Ipren i en vecka. Det känns lite märkligt att uppmanas till läkarkontakt för att få antiinflammatoriska som är ok utskrivna.
Mer
6 år 11 månader sedan #945805 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Ipren + antipsykotika?
Cider,
Kolla upp denna interaktionstjänst, det är gratis, men du måste bli medlem. Där kan du se och jämföra vilka mediciner som inte går ihop med varandra. www.janusinfo.se/Beslutsstod/Janusmed-in...oner-och-riskprofil/

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 11 månader sedan #945806 av Geta
Svar från Geta i ämnet Ipren + antipsykotika?
Menar du att du ska ta Ipren en hel vecka flera gånger dagligen mot inflammation?