Är det överläkaren som bestämmer vilka mediciner som ges?

Mer
6 år 9 månader sedan #951730 av Lelle

Nissegossen skrev: Förr talades det om de olika klinikerna på Lillhagen. Klinik II Siqualune kliniken. Klinik III Cisordinol klinken Klinik IV Trilafon kliniken
Jag var på klinik II På 1970-talet och hade då Siqualone, hamnade 1980 på Trilafon kliniken klinik IV och därefter har jag Trilafon och håller mig utanför alla sjukhus på det.

Det sades öppet att läkarna var köpta.


Cisordinol var en skitmedicin, jag fick den som akut injektion på avdelning och det fick katastrofal följd, fick kramper och nacklåsning osv försökte ta mitt liv för det var så jobbigt! medans jag hade ett helvete satt personalen och fikade och hade det bra
Mer
6 år 9 månader sedan #951739 av MsTibbs
Jag gillade inte Cisordinol. Parkinsonism.
Mer
6 år 9 månader sedan #951741 av Geta
Cisordinol har jag bara fått i injektion när jag kommit in akut.
Mer
6 år 9 månader sedan #951815 av Admin1
Egentligen bestämmer läkemedelskommitterna (Stockholms Kloka Lista) vilka mediciner, som skall väljas, men klinikchefen har nog visst inflytande och säkert också överläkarna.
Mer
6 år 9 månader sedan #953384 av Undrande

Nissegossen skrev: Numera får inte läkarna ens ta emot en penna, från vilket företag vad vara månde

Nej, men hur gör man dåd då? Lite medel till forkning? Introduktionrt yill mäktiga män? Studieresor? Medverkande i fusk-forskning?
Mer
6 år 9 månader sedan #953730 av Undrande

Admin1 skrev: Egentligen bestämmer läkemedelskommitterna (Stockholms Kloka Lista) vilka mediciner, som skall väljas, men klinikchefen har nog visst inflytande och säkert också överläkarna.

Jo, man är ju alltid överkänslig mot "kloka listan". Jag ringde och klagade på denna, det var typ 25 landsting som gjorde en egen klok lista. Talade med landstingets chefekonom.