Siqualone erfarenheter

  • Ready
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 11 månader sedan #40888 av Ready
Siqualone erfarenheter skapades av Ready
Hej, jag är intresserad av era erfarenheter av Siqualone ?
Mer
17 år 11 månader sedan #40891 av killergirl
Svar från killergirl i ämnet Siqualone erfarenheter
Vad är det??
Mer
17 år 11 månader sedan #40897 av Wastegate
Svar från Wastegate i ämnet Siqualone erfarenheter
Ett neuroleptikum med Flufenazin som aktiv substans.
Påverkar den kemiska balansen i signalsubstansen.
Finns i 5mg tablett och som injektionsvätska.
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 11 månader sedan #40898 av
Svar från i ämnet Siqualone erfarenheter
Jag hade siqualone decanoat sprutor intramuskulärt i cirka 5-6 år, det första jag insjuknade. Detta var längesedan på 70-talet fram till 1980. Jag tyckte det var en riktigt hemsk medicin att få i början. Du bör om du har den få Akineton mot biverkningarna, som tiill att börja med ger en enorm stelhet. Du kan få svårigheter med att Tex röra på huvudet eller höja sänka, röra dig, dit du vill med kroppen. Samt en rastlöshet i benen som inte är sav denna världen.

Jag har stått på hästdoser som man inte längre får. Det kunde vara 250 mg Enantat (korttidsverkande) var tredje timme vid behov. Sammanlagt har jag fått tre sådana och tre sprutor 100 mg Hibernal samtidigt på en vecka!

Jag avråder starkt från att ta denna medicin. Använd istället Abilify som förstahands val!

Ty Siquqlone är en väldigt gammal medicin som inte ens borde finnas i FASS längre!
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 11 månader sedan #40907 av
Svar från i ämnet Siqualone erfarenheter
aha...aldrig hört talas om den....men den låter ju inte helt ok...
Mer
17 år 11 månader sedan #40938 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Siqualone erfarenheter
Siqualone användes mycket förr , men idag används nog mest Siqualone som depåinjektion. Tabletterna används inte så mycket längre. En fördel med Siqualone är att viktuppgången är låg.