zeldoxrelaterade problem

Mer
17 år 11 månader sedan #40983 av armyknife
Hej

Sedan några veckor äter jag zeldox för att risperdal (nu en kombination av de båda) inte riktigt räckte till (hallucinationerna försvann, men problem med att skilja dröm från verklighet och vise versa återstod, samt min extrema beslutsångest). Problemet är att jag nu istället känner mig väldigt nedstämd och ångesten (som jag trodde var relaterat till min oförmåga att skilja mellan dröm och sanning) har blivit mycket starkare. Beslutsångesten är ungefär den samma. Jag äter även antidepressiv medicin (Mirtazapin) och har oxascand (mot ångesten) vid behov. Tröttheten är inte riktigt lika påtaglig längre och jag behöver iallafall inte längre ta lika stora doser imovane eller propavan.

Har någon haft liknande besvär och isåfall går de över med tiden eller bör jag be läkarna ändra medicineringen igen?

Tacksam för svar och jag ber om ursäkt ifall detta är fel forum.
Mer
17 år 11 månader sedan #41004 av Sylviaplath
De biverkningar jag fick var talsvårigheter (att artikulera ord) och i synnerhet sömnattacker. Det här är vanliga biverkningar för Zeldox (fast de flesta slipper), men jag vet inte om det var pga Z eller inte. Jag har annars inga dåliga minnen av Zeldox i sig, utan tyckte nog kanske den var bra. Lite bättre koncentration vad jag minns. Men särskilt 'beslutsför' blav jag inte.
Mer
17 år 11 månader sedan #41013 av Q.L
Svar från Q.L i ämnet zeldoxrelaterade problem
När jag tog zeldox för första gången så somnade jag in direkt oxå.. att vara vaken var inget alternativ då den sömnigheten inte gick att motstå...utan så fort som jag träffade kudden så somnade jag...