skumma domningar

Mer
17 år 11 månader sedan #41634 av alice_lekrot
Hej.

Jag undrar bara om ni upplevt domningar i händer och ben under ett par dagar ngn gång?
Är det någon slags bieffekt av Oxascand elr Haldol? int evad jag kan hitta.

I början var det värst då stod jag bara upp med armarna ner som vanligt och så domnadedom helt bort. jag försökte allt men dom kom inte tillbak förens efter några minuter.

Sen har det avtagit lite grann men de domnar ändå lite då o då. kanske en gång om dan nu.

Just nu domnar vänster ben litegrann, inte sådär så det riktigt sticker och helt "somnar" men brusar.

Vad fan är detta? Är ju helt stört.......... 8O
  • Besökare
  • Besökare
17 år 11 månader sedan #41641 av
Svar från i ämnet skumma domningar
Sånt är hemskt,
en gång sommnade mitt ben så jag inte kunde gå jag trillade i ihop,
men då gick jag inte på ngt som kan ge en domningar,
så sånt händer iallafall annars klaga hos läkren
Mer
17 år 11 månader sedan #41642 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet skumma domningar
alice_lekrot! Jag känner mig helt svag i händerna ibland! Och ibland när jag sover kan jag sova så djupt att jag helt förlorar känseln i armen, men det beror ju då på att jag sovit på armen.

Men fullt klart är att Neuroleptika ger sådana besvär! Det är fler på viska.se som upplevt detta och postat om det förut!

Jag själv tar Trilafon injektioner och har Akineton mot biverkningarna, samt, att jag har Theralen till natten vid behov!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
17 år 11 månader sedan #41657 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet skumma domningar
Jag hade domningar i ena armen en tid och det var väldigt jobbigt. Det kom oftast när jag låg och vilade. Jag misstänkte att det berodde på att jag sov på sidan och att armens nerver kom i kläm då. Jag övergick till att sova på rygg och då försvann besvären med domningar helt, vilket var en lättnad. Jag har kollat i FASS och varken Haldol eller Oxascand skall ge sådana biverkningar.
Mer
17 år 11 månader sedan #41658 av alice_lekrot
Svar från alice_lekrot i ämnet mjoo
tack för era svar!

grejen är att domningarna kommer utan något tryck på armarna/benen, jag kan hänga med armarna elr ha dom i vanliga ställningar men det kommer helt oberoende på vad jag gör.

ingen som fått så?
  • osso
  • Besökare
  • Besökare
17 år 11 månader sedan #41671 av osso
Svar från osso i ämnet skumma domningar
Jag är helt säker på att Theralen har den biverkningen. Även om det inte står i FASS.