Kan man bli hög av antipsykotika?

Mer
17 år 10 månader sedan #42371 av Admin1

Gäst skrev: Jag vet en kille som fick en konstig effekt av Trilafon, kan nog kalla det för hög, han hade svårt för att sluta skratta och gick och log resten av dagen. Förmodligen är det som någon sa, att han hade det väldigt svårt vid denna tidpunkt och kunde koppla av en stund. Annat som säkert spelat in är att trilafonen kom han över i det egna hemmet från en far som hade liknande problem.


Jag har svårt att tro att Trilafon kan ge sådana effekter för jag har tagit preparatet själv. Jag tror att det berodde på att han trodde att han skulle bli hög av Trilafonet och därför reagerade han som han gjorde med att skratta.
Mer
17 år 10 månader sedan #42378 av Nissegossen
Placeboeffekten!

Man får ej kickar på Trilafon! En omöjlighet!

Men man kan må bättre ifrån en psykos av den!

Varje gång jag skriver "Må" bra så är det nog mera ett normaltillstånd hos de som inte har mediciner överhudtaget!

Jag får ibland unna mig lyxen av att ha ett normaltillstånd! Det är vad jag menar med att må bra.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
17 år 10 månader sedan #42422 av Frenia
Jag överdoserade Zyprexa en gång, och aldrig mer. Vaknade upp av otroligt onda myrkrypningar i mina ben. Såpass onda att jag grät.
Mer
17 år 10 månader sedan #42433 av Admin1
Varför överdoserade du Zyprexa, Frenia och hur mycket tog du?
Mer
17 år 10 månader sedan #42435 av Suspekt

Admin1 skrev: Jag har svårt att tro att Trilafon kan ge sådana effekter för jag har tagit preparatet själv. Jag tror att det berodde på att han trodde att han skulle bli hög av Trilafonet och därför reagerade han som han gjorde med att skratta.


Varför skulle inte det vara troligt? Ingen vet till 100% säkerhet hur antipsykotika påverkar hjärnan. Det som läkaren verkar fästa mest vikt vid föreskrivning av antipsykotika är främst den mest effektiva dosen. förhållandet, dos, symtom och biverkning. Vid dåligt resultat byter man helt enkelt preparat. Vi reagerar olika men inte så att det blir direkta motsatsen, utan mer att den tilltänkta effekten kanske helt uteblir.
Om jag tar en värktablett utan att ha värk vet jag inte om tabletten fungerar, det är väl nästan samma sak med antipsykotika, mår jag hyffsat och tar antipsykotika blir nog effekten inte så stor, men om man är helt upptagen i tanken över sitt eget helvete då borde det funka.
Kanske kan släppa tanken och gå vidare vilket då leder till välbefinnande.
Anser inte att man blir hög då, utan man blir mer normal om jag kan säga så.
Mer
17 år 10 månader sedan #42439 av killergirl
Jag blir trött och mina känslor blir färre med antipsykotiska...blir mer som en zombie