tråkigare fylla

Mer
17 år 10 månader sedan #42511 av Rosa
tråkigare fylla skapades av Rosa
jag har upptäckt att då jag dricker numera sen jag går på ny medicin så är Fyllan mycket tråkigare, lyckokänslan har försvunnit och jag kan dricka sprit utan att bli helt personlighets förändrad och gör bort mig som jag brukar, det kanske låter bra men jag saknar den där känslan lite at släppa loss och ha kul. jag går på seroquel och zoloft men vet inte vilken medicin som gör att det blir så här. Det dumma är att jag mår bra nu på medicinerna men frestas att prova trappa ned på den för att se om det blir någon skillnad.frågan är varför blir det sådär ?
  • Besökare
  • Besökare
17 år 10 månader sedan #42518 av
Svar från i ämnet tråkigare fylla
Förlåt.... vill verkligen inte trampa på några tår... men varför frestas att gå ner i medicinering om man mår bra? Varför.... Själv äter jag medicin o tycker att livet har blivit hanterbart och skulle verkligen inte trappa ner... jag vet ju hur illa jag mådde innan...... Jag förstår inte... kan någon förklara???
Mer
17 år 10 månader sedan #42528 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet tråkigare fylla
Jag tyckte också att lyckokänslan minskade vid berusning efter det jag började med antipsykotika. Jag har dock aldrig reflekterat över att sänka doserna därför, eftersom jag tyckte att psykosen var så skrämmande och outhärdlig. Det var inte heller roligt att ligga på sjukhus heller. Akta dig för att sluta med Seroquel eller sänka dosen för att du kan då få återfall i psykos samt Seroquelen kan då sluta verka och då blir det bekymmersamt.
Mer
17 år 10 månader sedan #42543 av Rosa
Svar från Rosa i ämnet tråkigare fylla
Gäst,

jag tycker inte det är något konstigt med at vilja sluta.
jag sa aldrig jag skulle sluta med antipsykotiska heller de behöver jag mycket mer än antidepressiva. men det är klart frestande att sluta med de andra eftersom när man mår bättre tycker man att man inte behöver den mer. Jag vill egentligen gå på medicin alls och har svårt att inse at jag faktiskt behöver den. jag försöker sluta då och då och ljuger för mig själv och intalar mig själv att jag mår bra fast jag mår skit.

Ibland är det tryggt att må dåligt, det är det enda tillstånd jag egentligen känner till.
man kan inte förlora något när man redan mår dåligt, man är inte rädd för att bli dålig därför man är redan det.

aldrig att jag skulle vilja vara psykotisk igen det är skitjobbigt men samtidigt känns det konstigt att inte må dåligt speciellt då man mått så, så pass länge.
  • Besökare
  • Besökare
17 år 10 månader sedan #42567 av
Svar från i ämnet tråkigare fylla
Fast jag vill inte heller igentligen erkänna att jag förmodligen behöver medicinera livet ut.... fast det är nog så.... och om jag får må rel bra isf förjäkligt så borde jag ju ta mina tabletter dagligen......

Jag förstår samtidigt som jag inte förstår...... om ni förstår?!